Logo

VGA til HDMI..?

Skriv et svar
28.07.2006 20.27.38 #1 av 7
Postet av: daggad
Jeg har en Dell Inspiron 6400 pc som jeg vil koble til en LCD tv.
Problemet er at Dell'en ikke har DVI og Panasonicen ikke har VGA men 2 HDMI kontakter. Antar at S-Video ikke er noe alternativ..

What to do? Er det mulig med VGA til DVI til HDMI..?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.07.2006 20.31.08 #2 av 7
Postet av: Rune
Det korte svaret er nei. :-) (det er mulig med dyrt utstyr i mellom)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.07.2006 23.07.25 #3 av 7
Postet av: daggad
"Rune" skrev:Det korte svaret er nei. :-) (det er mulig med dyrt utstyr i mellom)


He he...ok ! De korte svarene er ofte de beste... :D
Da får Tv'en være tv...og pc'en pc ! :oops:

Min egen feil da heldigvis..men vil gjerne få advare andre mot samme feilen !! :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2006 11.58.31 #4 av 7
Postet av: bolli
Det er mulig å kople Vga mot DVI ja! Jeg har en DVI-VGA-overgang på pcen. Det er en sånn liten firkantet konvertor som er VGA i den ene enden og DVI i den andre. Jeg har to slike. Du skjønner jeg har en VGA skjerm og en PC med DVI-utgang. Så seff er det mulig å kople!

Mine konvertorer følgte med skjermkortet mitt. Jeg vet ikke om det går an å bestille slike...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.08.2006 00.28.34 #5 av 7
Postet av: Rikky
Støtter HDMI analoge signaler på samme måte som DVI-I/A da?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.08.2006 14.06.51 #6 av 7
Postet av: roolf
Vel, du kan vel i alle fall få en overgang fra vga til component dersom TVen din har componentinngang.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.08.2006 19.22.41 #7 av 7
Postet av: Rune
"bolli" skrev:Det er mulig å kople Vga mot DVI ja! Jeg har en DVI-VGA-overgang på pcen. Det er en sånn liten firkantet konvertor som er VGA i den ene enden og DVI i den andre. Jeg har to slike. Du skjønner jeg har en VGA skjerm og en PC med DVI-utgang. Så seff er det mulig å kople!

Mine konvertorer følgte med skjermkortet mitt. Jeg vet ikke om det går an å bestille slike...


Det er STOR forskjell på å koble DVI til VGA og koble VGA til DVI. Dette grunnet at en DVI-I plugg som skjermkortene er utstyrt med har ekstra pinner for analogt signal. DVI-VGA overgangen bare gjør disse analoge pinnene tilgjengelig i VGA format.

Det er ikke mulig å gjøre motsatt da VGA utganger ikke inneholder digital informasjon. (De er rent analoge)

Hvis man skal gjøre om VGA til DVI trenger man en videoprosessor som koster en del tusenlapper.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar