Logo

Velge B&W 683 eller JBL Studio L890 ?

Skriv et svar
21.06.2007 18.01.58 #1 av 3
Postet av: geirove
Heisann, jeg trenger litt hjelp.. 8) Jeg har vært på Hifi-klubben og Hifi-centeret og fått tilbud på komplett høytalersett til hjemmekino og musikkspilling (budsjett max 30 000,-)

På hifi-klubben anbefaler dem de nye B&W 683 fronthøytalere med tilhørende center (htm61), bak (685) og sub (ASW610XP).

På hifi-centeret anbefales JBL Studio L890 i front, med center (LC1), bak (L830) og sub (L8400P).

Så nå lurer jeg veldig på hva jeg skal velge, prisen blir noenlunde det samme for begge settene. B&W er dog ikke leveringsklar med center og sub ennå..

Jeg har Pioneer-reciever VSX-AX4ASi og skal nå altså kjøpe nye høytalere til den som sagt. Anlegget vil bli brukt til både høylydt film og musikk (rock, metal og tecno). Jeg har nå noen Patos foran (på lån) men jeg synes ikke det er så fyldig og fin lyd (med trøkk). Mistenker at det kan være fordi Pioneeren ikke helt liker høytalere i 4 ohm, men vet ikke helt jeg..? Kanskje jeg ikke har klart å stille forsterkeren riktig inn..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.10.2007 20.46.04 #2 av 3
Postet av: podtop
Jeg har JBL Studio L890 og JBL Studio L8400P med Pioneer VSX-AX4ASi. Funker greit det. Men har veldig lyst på nye B&W 600-serien
Håkon Berg
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.10.2007 20.54.08 #3 av 3
Hvorfor ikke ha de på hjemlån og høre selv, jeg tror at B&W 600 Serie er et bedre valg, men dette er jo opptil deg.
I denne prisklassen ville jeg også vurdert Klipsch RF serie, da denne er en meget god og dynamisk høytaler som vil passe din musikksmak ganske bra tror jeg.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar