Bianchi-Vassleitet
Hjemmekinosjef
E-post
Er det mulig å få inn vanlig antenne signal over til Prosjektoren? Finnes det en omformer eller noe på markedet?
Gøran
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Bruk en VHS spiller, dvd opptager eller ekstern tuner. Mange muligheter.
Bianchi-Vassleitet
Hjemmekinosjef
E-post
ok.. hadde en mistanke om at det kunne gjøres slik..
Gøran
Jimmern
Hjemmekinosjef
E-post
"arntos" skrev:Bruk en VHS spiller, dvd opptager eller ekstern tuner. Mange muligheter.
Er det noen "krav" til en VHS til dette formålet? Vil et kabel-tv-signal gjennom en VHS bli like bra som gjennom en dvd med hd? Vil det være verdt 4-5000 kroner å kjøpe en dvd med hd hvis jeg har et par "gode" gamle vhs-maskiner liggende?
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Her kommer det ann på tunerdelen i VHS / opptageren. Dette varierer mye. Test først og se, tipper at en god video er like god som en "dårlig" opptager. Skal kanskje litt til for at forskjellen er verdt 5K, må huske at tuner delen er en liten del av spilleren.
Jimmern
Hjemmekinosjef
E-post
"arntos" skrev:Her kommer det ann på tunerdelen i VHS / opptageren. Dette varierer mye. Test først og se, tipper at en god video er like god som en "dårlig" opptager. Skal kanskje litt til for at forskjellen er verdt 5K, må huske at tuner delen er en liten del av spilleren.
Takk for svar. VHS-spilleren er av typen Philips VR900, og den har endel finesser som bla show-view, HO, VPS, PDC, Nextview. For sikkerhets skyld er det også en Matchline + Turbodrive
![Very Happy :D](/content/images/icon_biggrin.gif)
Du snakker om
Vet du / dere noe om denne VHSèn, og om den er brukbar som kabelTV-tuner?? Skulle visstnok være en bra modell den gang den kom på markedet...
Bianchi-Vassleitet
Hjemmekinosjef
E-post
Jeg har en VR752, den nyeste moddelen tror jeg.. Ble kjøpt ganske nylig. Ble fortalt at det å kjøre kabel tv gjennom denne gikk helt greit. TV signalene er vel ikke så gode at de taper seg noe ved å bruke tuneren i VHS spilleren..
Gøran
Jimmern
Hjemmekinosjef
E-post
"Bianchi-Vassleitet" skrev:Jeg har en VR752, den nyeste moddelen tror jeg.. Ble kjøpt ganske nylig. Ble fortalt at det å kjøre kabel tv gjennom denne gikk helt greit. TV signalene er vel ikke så gode at de taper seg noe ved å bruke tuneren i VHS spilleren..
Takk for svar. Kan fort hende jeg sparte 4-5000 nå
Det vil si: spare og spare fru Glom...Vil tippe jeg svir av disse lappene på litt oppgradering