Logo

Valgets kval - Denon AVR 2105 eller Yamaha RX-V650 (750)

Skriv et svar
07.09.2004 10.30.49 #1 av 5
Postet av: TAL
:?: Hadde egentlig bestemt meg for en Yamaha RX-V650 (eller 750)da Denon nå lanserer AVR 2105. Har en Denon - AVR 1604 fra før , men har lyst til å oppgradere til 7-kanals med romkorrreksjonsmulighet. På papiret ser de ganske like ut, og jeg kan ikke nok til å kunne vurdere evt forskjeller. Noen som har noen tips eller kommentarer? Vurderer et diskret høyttaler-system og har sett meg ut Dali Elegance med 2 ekstra høyttalere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.09.2004 11.03.04 #2 av 5
Postet av: Jacob
Det begynner å bli skikkelig spennende utvalg av hjemmekinoforsterkere i den rimeligere prisklassen med romkorreksjon.

Siden jeg kun har lyttet til 650 så kan jeg ikke si noe om hvem som er best. Spesifikasjonene virker veldig like, men Yamaha virker som den kraftigste av dem.

Det er vel også større sjangser for å få 650 billigere da Denon kun selges på HiFI klubben og det ikke gis rabatter der.

Fant forresten ut at denne siden har en kjekke sammenligningsfunksjon for hjemmekino forsterkere (mangler noen dog(Marantz hint hint))

Sammenligning av Yamaha og Denon finner du her:

http://www.hjemmekino.no/database/compa ... PIDS=76,60
Mvh Jacobhh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.10.2004 20.15.23 #3 av 5
Postet av: teknikeren
Her er det bare en ting å gjøre og det er å dra til seriøse forhandlere å prøve disse reciverene på tilnermet likt utstyr du har fra før.
Har denne denon avr 2105 og er meget godt fornøyd med den, har aldri testet eller eid en yamaha så det kan jeg ikke si noe om, men de er jo holdt for å være gode så sjekk ut den også.

Romkoreksjon i slike forsterkere er en drøm, tok 4 minutter og jeg hadde stilt inn forsterkeren omtrent perfekt for mine ører vel og merke. Anbefales, den er noget slank i bassen i forhold til min gammle nad men mye renere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2004 06.16.12 #4 av 5
Postet av: Typhoon7
AVR 2105 har vel ikke romkorreksjon, men den har den samme mikrofonen for auto-oppsett som 2805 og 3805.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2004 15.49.27 #5 av 5
Postet av: teknikeren
"Typhoon7" skrev:AVR 2105 har vel ikke romkorreksjon, men den har den samme mikrofonen for auto-oppsett som 2805 og 3805.


Det stemmer, hvis man ser på Samme mic og auto oppsett, men som du ser på http://www.usa.denon.com/catalog/produc ... c=2#PID578 så ser du at dette stemmer. [/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar