Logo

Valgets kval....

Skriv et svar
16.10.2009 08.15.16 #1 av 7
Postet av: Jonia
Hei,

trenger en god BluRay spiller til hjemmekinoen min. Klarer ikke å velge, noen som kan hjelpe?
Litt om anlegget:
AudioPro FX-10 fronter, AudioPro senter og bak i samme serie.
Marantx SR7400 receiver
Denon 2100 DVD spiller (bruker som CD spiller)
Parasound A21 effektforsterker på pre ut fra receiver.
TacT RSC2.0 brukt som DAC (men ønsker helst en spiller som har gode nok DAC'er for å slippe så mange komponenter...)

Jeg ønsker at spilleren kan erstatte min nåværende DVD spiller (Denon 2100) for all bruk, dvs. både som CD og DVD spiller. Har en eldre receiver (Marantz SR7400), og må derfor ha en spiller med gode analoge utganger, 7.1. Videre vil jeg kjøre via HDMI til min nye BenQ W5000 prosjektor.

Jeg har sett ut noen modeller, men klarer altså ikke bestemme meg...

Oppo BD-831 (virker lovende ift. tester etc, men litt kronglete siden det ikke finnes norsk importør)
Sony BDP-S760 (Sony fant jo opp BluRay og burde kunne dette gamet, men ikke testet noe sted enda...)
Denon 2010 (Har Denon fra før, veldig fornøyd, denne virker lovende. Men har ikke usb og streamingfunksjonalitet...)
Panasonic BD80 (Vunnet mange tester, men ser ikke like forseggjort ut som f.eks. Sony og Denon, hvordan er analog lydkvalitet på denne?)
LG390 (veldig skeptisk til analog lydkvalitet på denne)

Siden jeg skal kjøre analogt ut, ville det vært en fordel om spilleren har en skikkelig bass management, og gode analoge utganger.... ut i fra dette så heller jeg mot Denon'en...

Hvordan er det med mulighet for lipsync ved bruk av analoge utganger, er redd for dette problemet siden jeg kjører HDMI til prosjektor og analog lyd via receiver.

Hva sier dere som kan dette? Og bør jeg vurdere andre kandidater? F.eks. noen fra Pioneer?

J.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.10.2009 09.47.51 #2 av 7
Postet av: Jorn.Finnerud
Av de du nevner der så er Oppo en meget spennende modell. Her skal det også nevnes at Cambridge nå kommer med en universal BD-spiller. Den er så vidt meg bekjent en modell som bygger på Oppoen, men selvsagt lettere med service og lignende siden den selges av klubben. kommen nå i november. Av de andre du nevner så er Denon DBP2010 er flott modell og den kommende Sony BDP-S760 som har mange deler fra 5000ES, blandt annet HD reality enhancer.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.10.2009 10.51.51 #3 av 7
Postet av: Jonia
Ja, det er vanskelig å velge.

Men BenQ prosjektoren støtter ikke HDMI 1.3, så jeg vet ikke om jeg får utnyttet alle de bildeforbedringssystemene som Sony'en har, som f.eks. den HD reality enhancer som du nevnte... Vet iallfall at deep color ikke støttes av HDMI 1.2 som jeg har på prosjektoren min.

Hvordan er (forventes å bli) den analoge lydkvaliteten på Sony'en sammenlignet med Denon'en?
Noen tanker?
Mitt utstyr:
Audio Pro Bravo series høyttalere
Parasound A21 effektforsterker
Marantz SR7400 receiver
Denon DVD2200 dvd spiller
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.10.2009 11.27.48 #4 av 7
Postet av: Jorn.Finnerud
Denonen virker veldig robust på dette området. Denkommer med gullforgylte kontakter blandt annet. Sonyen har jeg ikke prøvd ennå, all den tid den ikke kommer før i november. Den bør være bra og kommer også med W-lan. Det er nok bare deep color/X-V.color du kan gå glipp av med HDMI 1.2 kontra 1.3, men dette bruker ikke BD i dag, så jeg tror ikke du skal gå glipp av noe med din projektor.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2009 19.50.21 #5 av 7
Postet av: Jonia
Hei,

noen som vet om noen tester som er blitt gjort på Sony'en (BDP-S760) ??

Ser at den er kommet for salg nå.....!

J.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2009 22.48.56 #6 av 7
Her er en test utgjort av What Hifi:
http://whathifi.com/Review/Sony-BDP-S760/
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.10.2009 00.47.00 #7 av 7
Postet av: Kriss
"Jonia" skrev:Ja, det er vanskelig å velge.

Men BenQ prosjektoren støtter ikke HDMI 1.3, så jeg vet ikke om jeg får utnyttet alle de bildeforbedringssystemene som Sony'en har, som f.eks. den HD reality enhancer som du nevnte... Vet iallfall at deep color ikke støttes av HDMI 1.2 som jeg har på prosjektoren min.

Hvordan er (forventes å bli) den analoge lydkvaliteten på Sony'en sammenlignet med Denon'en?
Noen tanker?


Jeg hadde nok valgt Denon2010 om jeg var i ditt sted med analog receiver.

2010 er i sitt ess når det gjelder analog lyd, dessuten har den en egen dedikert funksjon for lipsync ved analog surround..

Detaljer, dybde og farge på dvd er også fortreffelig på min plasma med Denon 2010. Det gjelder både via HDMI og via component.

Forskjellige skaleringer på 2010 fungerer også meget bra etter mitt syn.

Det eneste jeg har å innvende er at den er litt dyr og at den kunne hatt litt bedre støyreduksjon på filmer med veldig dårlig bildekvalitet.

Oppo83 og Sony760 har meget bra dvd funksjon, men de er nok ikke like dedikerte som Denon2010 på analog siden...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar