Håkon
Aktiv
E-post
Da har jeg fått regga meg her..
Jeg som kjøpte høyttalerne til mare..
Ser det er flere som har anbefalt den Pioneer VSX-915 her.. Noen som har prøvd denne? Den bør vel iallefall kunne dra høyttalerne langt med 100w? Har ikke så mye peiling på lyd å greier, men greit å ha litt koselig lyd i stua..
Både til litt film å annet moro..
kid
Hjemmekinosjef
E-post
Gratulerer!
Velkommen til forumet og lyd-verdenen.
Du får nok mange koselig timer framover.
Den recieveren skulle nok klare å dra det greit, cv er ikke av de mest kresne.. Men jo mer jo bedre, gjelder det meste. Tross alt noen basselementer som er med i bildet.
Lykke til ; )
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Håkon
Aktiv
E-post
"kid" skrev:Gratulerer!
Velkommen til forumet og lyd-verdenen.
Du får nok mange koselig timer framover.
Den recieveren skulle nok klare å dra det greit, cv er ikke av de mest kresne.. Men jo mer jo bedre, gjelder det meste. Tross alt noen basselementer som er med i bildet.
Lykke til ; )
Jo takk!
Ser litt rundt men er så mye å velge mellom..
hehe.. Er ikke noe hast akkurat men en reciever må man da ha når vi får flyttet.. Litt greit å kjøpe en som man kan ha noen år og vekke nabo'n med også..
Hvordan er sony på recievere? Ser de har et par greie på 7x100 Watt til 2695,- og en på 7x110 Watt til 4795,-
Håkon
Aktiv
E-post
Hva med en Yamaha RX-V657? 7x145 watt til 5200 kr ca..?
Har jo 5 høyttalere og har ikke noe spesielle planer om å ha noen flere tilkoblet nå iallefall.. Vil det lønne seg å kjøpe en 6-kanals forsterker eller blir det det samme? Kjøper jeg 7-kanals har jeg jo mulighet for å koble til 2 høyttalere til senere.. Evt sub..?
CRX
Aktiv
E-post
Gammel tråd kanskje men...Jeg skal bytte forsterker nå,har CV DC12 (8 ohm) i front,ble anbefalt NAD T753v2 foran DENON AVR-2106,den er mer strømsterk..Har mer lyst på DENON,men den klarer ikke drive dem "nok"...SONY og Pioneer osv..oppgir ofte urealistiske watt specs,men dette er nok almenn kunnskap...
Håkon
Aktiv
E-post
"CRX" skrev:Gammel tråd kanskje men...Jeg skal bytte forsterker nå,har CV DC12 (8 ohm) i front,ble anbefalt NAD T753v2 foran DENON AVR-2106,den er mer strømsterk..Har mer lyst på DENON,men den klarer ikke drive dem "nok"...SONY og Pioneer osv..oppgir ofte urealistiske watt specs,men dette er nok almenn kunnskap...
Kjøpte pioneer 1015 og den fungerer helt knall på mine CV...
CRX
Aktiv
E-post
"Håkon" skrev:"CRX" skrev:Gammel tråd kanskje men...Jeg skal bytte forsterker nå,har CV DC12 (8 ohm) i front,ble anbefalt NAD T753v2 foran DENON AVR-2106,den er mer strømsterk..Har mer lyst på DENON,men den klarer ikke drive dem "nok"...SONY og Pioneer osv..oppgir ofte urealistiske watt specs,men dette er nok almenn kunnskap...
Kjøpte pioneer 1015 og den fungerer helt knall på mine CV...
Høyttalere igjen..?4 ohms,hel 8..?Har en gammel SANSUI nå,3x70w+et eller annet,den er altfor liten,prøvde med DENON AVR 1905 lr hva det var,den ble og for liten..
Electra
Hjemmekinoekspert
E-post
Om budsjettet er stramt, så er det beste å gå for ein OK receivar ein har lyst på. Deretter kan ein supplere med eit effekttrinn seinare.
Mvh
Stian