Logo

Valg av projektor???

Skriv et svar
24.05.2004 17.47.15 #1 av 3
Postet av: janof
Hei! Jeg har bestemt meg stort sett for å skaffe meg en Optoma H30, har sett denne demonstrert med da kun tilkoblet med S-video kabel, og ble meget inponert. Ikke det at jeg har sett så mange forskjellige, men jeg har lest nesten utelukkende god og meget god kritikk av Optoma H30. Føler at dette er bra saker. Den koster kanskje noe mye. Spørmålet mitt lyder da som følger: I komlett data sine hjemmesider ha de en projektor som heter Infocus X1. Denne har ganske like spesifikasjoner som H30, men koster under 10 tusen kroner. Er det noen som kan ta seg tid til å inføre meg litt i hva som egentlig skiller disse?? Jeg er fersk på projektorer, men er filmelser og vi ha best mulig bilde for pengene.
jof
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2004 17.58.43 #2 av 3
Postet av: Rune
Hei og velkommen til forumet.

Det som skiller X1 og Optoma H30 er ikke så mye som du selv har oppdaget.

Begge er 4:3 projektorer med en oppløsning på 800 x 600 noe som gir en oppløsning på 16:9 på 800 x 450.

Det som skiller dem er at Optoma H30 har et mer avansert fargehjul som gjør at noe som kalles regnbueffekten (som enkelte er veldig følsom for) er mindre på Optoma H30. I tillegg har den mulighet til direkte RGB SCart tilkobling via overgang fra DVD og så lager den mindre støy. (x1 støyer mye)

Prisforskjellen er stor men BenQ 6100 er veldig lik X1 men har samme type fargehjul som Optoma H30. Den koster fra 8500,- Den er faktisk USA mest solgte projektor så den bør du ta en titt på.

Vil også vurdere Benq 7800 som er en 16:9 projektor med høyere oppløsning. Den koster like under 20.000 ,-
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.05.2004 16.32.16 #3 av 3
Postet av: janof
Takk for svar!

Jeg har ikke sett noen tester i norske normale tidsskrifter av BenQ 6100. Men det er mulig det er skrevet om det uten at jeg har sett det. Ønsker å vite om det finnes noen butikker i Drammen og Oslo-området som selger denne over disk. Optoma H30 er ikke noe problem å finne butikker som selger.
Nå fikk Optoma H30 betegnelsen "knallprojektor" i DVD & Hjemmekino nr. 3.
Dermed er jeg ikke overbevist om av BenQ 6100 er like god.
Spørsmål: Når jeg kjøper lerret må jeg takmotere. Det er normal takhøyde (240), vil bilde bli veldig høyt?
jof
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar