Logo

Valg Av LCD 37-40 tommer

Skriv et svar
01.12.2006 18.44.56 #1 av 5
Postet av: RockyIII
Heisann!

Jeg trenger hjelp til å velge ut en LCD skjerm passer til mitt bruk.

Den skal være 37 eller 40 tommer, prisklassen spiller ingen rolle, men vil helst være nedpå prisklassen 15 til par å 20 000 kr, men som sagt, hvis den koster 25000-30000 så tips om det å.

Jeg kommer til å bruke tv`en til å se på film, spille wii og PS3 og se på vanlige tv programmer.

Jeg kommer ikke til å koble den noe særlig til PC.

Vil ha en tv som da har kjempebra bilde/lyd og kan gjøre film og spill opplevelsen unik=)


Takk for svar og annbefalinger=)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2006 00.26.03 #2 av 5
Postet av: Atreyu
vel, det er langt mellom 15 og 30'000, og det er stor forskjell på TV og PS3. Det spørs nok hva som er viktigst for deg, og hva du ellers kunne tenkt deg å bruke pengene på.

Etter å ha brukt endel tid til å se meg rundt på nett om brukererfaringer, kjøpte jeg i dag en sony 40w2000, fordi den kosta 22000 i motsetning til Eisa-vinneren philips 37pf9731 på 28000. Men philips'en har trådløs pc link og ambilight. Tøffe saker, men det er mye penger. Siden den i tillegg tar like mye plass selv om den er 3" mindre, og ikke tar imot progressivt signal i 1080hd, valgte jeg sony'en. Men jeg kommer hovedsakelig til å bruke den til Wii og TV, og i liten grad film. Så 1080p var kanskje litt å ta i.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2006 02.16.45 #3 av 5
Postet av: RockyIII
Jeg kommer til å bruke den mest på film.. spill kommer i 2 rekke, men blir mye av det også. Vanlig tv titting bryr jeg meg ikke om åssen kvalitet det er, har forøvrig canal digital...

Jeg lurer på om det kanskje er best med plasma? så på den Pioneer...

http://www.sonido.no/default.asp?section=102&id=774

eller denne http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... alognr=268

Hører de er veldig gode når det kommer til film.. er vel en risk med innbrenning og spilling, men de har vel blitt bedre på det??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2006 11.47.39 #4 av 5
Postet av: Atreyu
plasma er nok det beste hvis film er viktigst - HVIS du ikke har tenkt å gå helt over til bluray eller hddvd. Plasma har nemlig sjelden høy oppløsning. Men ja, innbrenning kan være et problem. Ikke spill hele natta.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2006 16.24.01 #5 av 5
Postet av: RockyIII
stemmer... film er viktigst, men det blir jo spilt på skjermen hver dag..
Det er vel blueray spiller i PS3, så kjører jo det da.

Hmm.. er usikker jeg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar