Logo

valg av 50¨ plasma

Skriv et svar
11.08.2009 20.54.23 #1 av 4
Postet av: ABen
har gått meg bort i jungelen av flatskjermer og håper du har mulighet til å komme med ett godt råd.
Budsjett kr.15000,-
Ønsker plasma 50¨
Skal brukes i hovedsak til film via dvd eller blu-ray og tv titting, er glad i å se sport.
skal ikke brukes til spill.
Trenger ikke å ha innbygd dekoder for riks-tv

har tittet litt på følgende Panasonic skjermer:
TH-50PZ800
TX-P50X10
TX-P50G10 leste pa flatpanels.dk at " udbredte problemer med manglende 1080p24 understøttelse på G10 modellerne," noen som kjenner til dette?

Hvilken ville du valgt ? og hvorfor.
ville du ikke valgt noen, men en helt annen ? hvilken?

håper du tar deg tid til å gi ett råd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.08.2009 21.25.57 #2 av 4
Postet av: nuud
Hei og velkommen til forumet :smile:

Bladet hjemmekino 0709 hadde test av 50", anbefaler deg å skaffe deg dette bladet om du ikke allerede har det.

Panasonic TX-P50V10: 6/6
Samsung PS50B855: 5/6
LG50PS8000: 5/6

Jeg vurderer en LG 60" akkurat nå så jeg har fordypet meg mest om den. Fra prisguide.no så får du LG50PS8000 fra 11.480, jeg ville ha lagt den til på listen over aktuelle skjermer.

Av de skjermene du nevner så har ikke jeg god nok kunnskap om de til å si så mye om de. Annet enn at Panasonic ikke virker som et dumt valg. I testen fra hjemmekino så mener de at det er Panasonic som ligger nærmest referansen fra Pioneer på sortnivå og kontrast. Kanskje Pioneer 50" Kuro kan være et alternativ også? Den ligger over budsjettet ditt, men må nevnes allikevel.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.08.2009 06.43.53 #3 av 4
Postet av: ABen
Hei,

takk for svar.
Har vurdert Pioneer Kuro, og har veldig lyst på en, men synes 20 lapper er litt mye for en skjerm. Det samme gjelder Panasonic TX-P50V10.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2009 22.24.43 #4 av 4
Postet av: ohny
Joiner denne tråden da jeg er på utsikt etter 50" plasma selv.

Før jeg leste tester og andre forumer, var jeg sikker på LG 50PS8000 skulle bli det neste kjøpet. Videre leser jeg om Panasonic og Samsung (husker ikke i hodet). Tror det var noe med G10 eller noe sånt.

Har ganske lav budsjett da, så jeg satser på å gå for det billigste, men skulle den andre modellen koster ett par 1000kr dyrere og vil klart være en stor forbedring, så kan jeg nok vippe over kanten.

Utgangspunktet har jeg settet grensen til 12-13.000kr, det må nesten være 50" og helst ikke mindre da vi allerede har 42", og har sjekket at jeg kan gå for noe større.

Jeg er ingen spillmenneske, har en kompis som eier Wii og vi bruker den ganske så sjeldent. Tv-titting går for det meste, hender også at jeg kobler pcen til tven for å se på mine filmer. Så LCD er vel utelukket for den del.

Specs burde være gode også, trenger ikke å være super gode heller for da snakker vi om mer penger. Er også ute etter slim/"lett" tv da jeg vurderer å henge opp på veggen denne gangen. Dess ser slim tv flottere ut på veggen også :D

Tror jeg har nevnt det meste av forbruket, og er spent hva dere klarer å komme med.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar