Logo

utvide trådløst nettverk.

Skriv et svar
15.03.2009 11.44.41 #1 av 5
Postet av: torkild
mulig dette er på sidelinjen, men jeg prøver allikevel! jeg har et trådløst multimodem zyxel p2602hwt i andre etasje, og skal i første etasje koble til en panasonic blue ray til det trådløse nettet. jeg har kjøpt en cnet cwa 854ht. men er dårlig i engelsk og greier ikke å sette dette opp. det jeg vil er å få bedre styrke på det trådløse og koble til bluray . er det noen som kan hjelpe meg med dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2009 12.03.36 #2 av 5
Postet av: Rune
Forstår jeg deg riktig får du svakt signal på stedet hvor du har plassert mottakeren.
Har du også svakt signal når du bruker bærbar på samme lokasjon?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2009 12.10.27 #3 av 5
Postet av: torkild
signalet er greit nok der hvor jeg skal ha blue ray, men ønsker det bedre, hovedproblemet er å få cnet til virke inn i det trådløse slik at jeg kan koble blueray til den med kabel, håper på bedre signnaler i rommet som en bi effekt, men det er ikke hovedhensikten. kan cnet både koble blueray til nettet og gi bedre trådløs dekning i rommet? litt klønete forklart men det koker ned til : hvordan få cnet til p virke som en kobling til blueray slik at den kommer på nett.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2009 12.27.41 #4 av 5
Postet av: Rune
Det er ikke en repeater du har kjøpt så nei. signalet vil ikke bli noe mer av den grunn.

Du kobler kabel mellom BD spiller og bro.
Bro må kobles opp til nettet som en annen PC.

Jeg antar du kobler til en pc til broen via kabel for å konfigurere den. Da må du sikkert sette opp hvilket trådløst nettverk den skal koble seg til (hvis du f.eks har naboer med nett) og legge inn eventuelt passord for nettverket ditt slik at broen får lov å koble til.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.03.2009 08.23.38 #5 av 5
Postet av: torkild
jeg ga opp, og kjøpte siemens plugger til strømnettet og fikk det til på den måten. artig med ting som virkelig fungerer ut av esken. en annen ting er vel at tillegstingene ved å koble internett til blue ray ikke er så veldig imponerende.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar