Logo

Utvide fra 2.0 til 5.1. Bruke eksisterende fronthøytalere?

Skriv et svar
09.08.2010 14.22.06 #1 av 1
Postet av: ubermongo
Jeg tenkte få meg surroundlyd til XBOX360-spilling, film og fotball. Jeg er ganske grønn når det gjelder hjemmekino, så det hadde vært supert om noen med litt peiling kunne hjulpet meg :D

I dag har jeg følgende oppsett (som fungerer helt greit):
[list][*]Primare A20 forsterker[/*:m]
[*]System Audio 1230 høytalere[/*:m]
[*]Denon DVD-2800 II (Brukes nesten aldri. Kjører musikk gjennom Spotify via en Airport Express og ser en og annen DVD med 360'en)[/*:m]
[*]XBOX360[/*:m][/list:u]
Det jeg lurer på er om det er vits i å kjøpe et helt nytt system?
Og hvis man så gjør det, kan man bruke SA1230'ene mine istedenfor de fronthøytalerne som da medfølger det nye systemet?
Eller kan det rett og slett være bedre å bare selge Primare'en og heller kjøpe en skikkelig 5.1-forsterker, bakhøytalere, senter og sub?
Da slipper man jo også å ha to forsterkere stående...

Har f.eks. sett på dette http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/ ... hjemmekino men regner jo ikke med at dette billiganlegget spiller like bra som de høytalerne (og forsterkeren) jeg allerede har. Er åpen for andre forslag, men et anlegg med DLNA hadde vært greit.

Det er jo to innganger på høytalerne (bi-wiring/bi-amping) så da kan man vel koble til både en 2.0 forsterker (dvs. min Primare) og en eventuell ny 5.1 forsterker?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar