Logo

Utskifting av receiver / forsterker

Skriv et svar
10.04.2007 12.10.56 #1 av 2
Postet av: eCo
Har planer om å skifte ut tv`en mot slutten av sommeren, og i den forbindelse vurderer jeg å skifte ut receiveren i samme slengen.

Her er litt info om dagens situasjon:

Forsterker:
Onkyo TX-DX494

Proson Høyttalere:
Front: Twin 702 - 150w
Bak: Sat 41 - 100w
Center: Center 414 - 100w

Tilleggsutstyr:
Xbox 360
DVD (kun Scart på dagens, men vil bli skiftet ut med Blue-Ray / HD-DVD senere)
Media Center (kun dvi føreløpig, men vil bli skiftet til HDMI senere)

Kommende TV:
Panasonic TH-42(eller 50")PV700 eller en av Pioneer sine modeller i prisklassen 25.000.

Har lest litt rundt og kommer fram till følgende alternativer:
Onkyo TX-SR604
Pioneer VSX-1016-K
Sony STR-DA5200ES

Jeg er fornøyd med Onkyo forsterkeren jeg har idag lydmessig, men den mangler tilkoblingsmuligheter. Høyttalerne er ikke av verdens beste kvalitet når det kommer til lyd, men holder til mitt bruk. Det går omtrent like mye av film fra DVD (surround) fra Media Centeret som vanlig TV - titting (kabel tv, med digital tuner) og spilling fra 360`en. Det blir også brukt en del til musikk (Stereo / Surround)

Er på jakt etter en forsterker i prisklassen 5-8k, som er god og har mangen tilkoblingsmuligheter, og er teknologisk oppdatert.

Har ikke helt fått med meg om jeg trenger HDMI skalering og HDMI switch (forstått at det dreier seg om konvertering fra analoge signal?) Samme gjelder Lip - Sync, trenger man dette?

Fjernkontroll og dens muligheter veier meget lite. Sort er fargen 8)

Trur jeg har husket alt nå...kanskje noen har noen gode innspill å komme med. På forhånd takk...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.04.2007 12.57.01 #2 av 2
Postet av: petre2006
Flott at du skriver fyldige innlegg, slik at vi alle har noe å holde i når vi skal 'vise veg'.

Har selv kjøpt med Onkyoen du referer til ut av de tre (604) og er strålende fornøyd. Den er også satt til å være førstevalget under kjøpeguiden til Hjemmekino bladet, for recievere i prisklassen mellom 5-10.000,- Det jeg spesiellt la merke til var en utrolig surround gjenngivelse, noe min gode gamle trofaste H/K AVR5000 ikke kunne skillte med i nærheten en gang.

Likevel, føler enda ikke at Onkyoen gir like mye trøkk som f.eks nevnte H/K, men så er de to på helt forskjellige nivå også.

Du får veldig mye snop for pengene på den Onkyoen, tro meg. Flere med meg som kan glise bredt etter å ha skaffet seg den. Skal du ha litt mer 'powa' så kan du kanskje smake på storebroren (804)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar