Logo

USB Driver Ask C300, InFocus LP790, Proxima DP8000

Skriv et svar
11.01.2009 17.09.07 #1 av 2
Postet av: wrosler
Noen som har en USB driver som passer på disse projektorene (samme firmware i disse så kan bruke usb drivere fra alle 3)

Har leitet nettet rundt i en uke. InFocus er ikke noe spesielt hjelpe vennlige. Fikk bare beskjed om at produktet ikke er under support lengre.

Trenger desperat en USB driver for å laste inn ny firmware - er like før jeg lager meg en god gammel rs 232 kabel og går den veien, men vil prøve å finne en usb driver litt til.

Har gått så langt at for meg så er det samme hvilket OS driveren er laget til. Jeg setter bare opp en ghost partisjon hvis jeg ikke har OS'et fra før av.

Hjemme kjører jeg vista 32 og 64 bit ultimate samt windows server 2003.
Har tilgang til xp,win 98 (he he he) og eventuelle linux dist.

Ja da krysser jeg fingrene for dette var vanskelig.


Werner
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.01.2009 22.16.59 #2 av 2
Postet av: wrosler
Problem løst! :mrgreen:


Den satt langt langt inne, men her er hva jeg gjorde. DU MÅ BRUKE WINDOWS XP ELLER WINDOWS 2000!!! PS: Har IKKE testet på 64 bit systemer, foruten på Vista 64 hvor installasjonen feilet.

1. PDF dokumentasjonen om hvordan du oppgraderer en av disse projektorene er litt feil og missvisende. Så glem denne!
2. Slå av projektoren med av/på knappen fra bak panelet.
3. Last ned "Projector Manager" fra InFocus sin web side : http://www.infocus.com/Support/Accessories/Software/ProjectorManager.aspx
(Projector manager støtter ikke direkte noen av disse projektorene, men det gjør USB driveren som følger med :o )
4. Dobbel klikk filen du lastet ned og trykk "next" på alt. Du skal IKKE krysse av for at denne projektoren skal brukes over ett nettverk eller via rs-232 kobling. Denne boksen være blank!
5. Installasjons programmet gjør sin lille magi og etter hvert vil du se at også USB driverne blir installert.
6. Trykk fullfør når alt er ferdig

7. OK nå skal vi ta i bruk USB filene som har blitt lagt inn.
8. Projektoren skal være av. USB kabelen koblet inn både på projektoren og pc'n. Strøm kabelen koblet på projektoren :)
9. Hold "Menu" knappen inn på projektoren. Slå på strømmen via hovedbryteren. Slipp "menu" knappen og trykk den inn og ut igjen. (du har ett sekund på deg :) så dette må gå fort)
10. Windows kommer med "Found new hardware" dialog boksen sin. (Hvis denne ikke kommer frem så har du vært for sen med "menu" knappen. Gå tilbake til punkt 9 og prøv igjen). USB driverne blir nå automatisk tatt i bruk for projektoren.

11. Så langt og alt er bra håper jeg. Nå skal vi oppdatere firmware.
12. Last ned firmware oppgraderingen fra InFocus sin web side (du må muligens klikke på firmware fliken)
http://www.infocus.com/support/Products/Projectors/LP790.aspx
13. Dobbel klikk filen du lastet ned for å pakke ut fil innholdet.
14. Dobbel klikk programmet "USB Flasher"
15. Følg installasjons prosedyren som kommer til å spørre deg om hvor "firmware" filen ligger. Velg filen "FlashFiles_805281J_1_18.bin"
16. Trykk "Neste" ett par ganger og oppgraderingen vil starte av seg selv.
17. Yohoo du har nå oppgradert din umulige projektor :)

PS: hvis punkt 12 ikke skulle virke..en eller annen feilmelding dukker opp.
1. Slå av projektoren med Av/På knappen fra bakpanelet.
2. Avslutt og start installasjons programmet "USB Flasher.exe"
3. Følg alle prosedyrer helt til du er på fliken ETTER at du velger firmware filen "FlashFiles_805281J_1_18.bin" men fliken FØR selve oppgraderingen starter.
4. Hold "Menu" knappen inn på projektoren. Slå på strømmen via hovedbryteren. Slipp "menu" knappen og trykk den inn og ut igjen. (du har ett sekund på deg :) så dette må gå fort) PS: windows vil ikke komme med en "Found new hardware" dialog boks da vi har lagt inn USB driverne.
5. Trykk "fortsett" på "USB flasher" programmet og nå skal firmware oppdateres automatisk.


Håper dette hjelper.

Werner
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar