Logo

Uoverensstemmelse mellom lyd og TV-bildet?

Skriv et svar
26.10.2009 21.39.08 #1 av 10
Postet av: ellefb
Jeg har koblet den gamle reciveren (HK AVR 20II) til den digitale HD-dekoderen fra Canal Digital og opplever at det er uoverensstemmelse mellom lyden ut på sattelitthøytalerne og TV-bildet. TVen er koblet til HD-dekoderen via en HDMI-kabel mens reciveren er koblet til HD-dekoderen via en ordinær phonokabel (rød og hvit). Dette er ikke et problem når jeg ser en ordinær DVD-film. DVD-spilleren er koblet til TVen via en HDMI-kabel og til reciveren via ordinær phono (rød og hvit). Er det noen her inne som har en forklaring på dette? Er det noe det går an og gjøre noe med eller er reciveren utgått på dato?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2009 21.48.22 #2 av 10
Hei og velkommen til forumet!

Har du HD PVR eller den vanlige HD mottakeren?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2009 21.55.35 #3 av 10
Postet av: ellefb
Hei igjen! Det er en HD-pvr mottager.......?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2009 22.43.46 #4 av 10
Har hørt om del problemer med selve boksen, men det har som oftest latt seg gjøre med en software oppdatering av produktet. Går ikke dette kan du selv justere lypsync på på din reciver. Er en stund siden jeg har prøvd HK sine eldre recivere, så hvordan må du nesten finne ut av selv.

Går ikke dette; vennligst skriv igjen, så skal jeg se nærmere på ditt problem.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.10.2009 18.06.03 #5 av 10
Postet av: ellefb
Hva er lypsync.....?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.10.2009 20.01.59 #6 av 10
Postet av: teebee
mente sikkert lipsync. er vel sånn at den ikke sende ut tale før leppene røre sæ eller noe i den duren..
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2010 19.39.13 #7 av 10
Postet av: Jonathan
Dette kommer vel av at TVen trenger litt tid på å behandle bildet og defor kommer lyden ut før bildet. Jeg hadde det samme problemet på min Get HD PVR dekoder. Jeg har da satt lyden til å "vente" 200 ms slik at lyden kommer ut samtidig som bildet. Du har vel kanskje også den funksjonen i reciveren og/eller dekoderen? Hvis ikke er vel alternativet å sette TVen i spillmodus hvis TVen din støtter dette. Om du kan fjerne problemet ved å skifte kabler/koblinger er jeg ikke sikker på.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2010 17.01.11 #8 av 10
Postet av: shg
Hei.

Dersom du har muligheten for det, vil jeg foreslå Toslink eller SPDIF fra TV til forsterker. Da vil TV selv sende lyden ut i sync med bildet det produserer, uten at du må gi slipp på kvalitet ved å bruke "Spillmodus". Har du ikke digital utgang på TV vil flytting av analog lyd (phono rød/hvit) fra Signal boksen til TV istedet forhåpentligvis gi samme effekt.

Ref tidligere tråd om koblingsproblematikk

shg
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2010 22.48.42 #9 av 10
Postet av: Jonathan
"shg" skrev:Hei.

Dersom du har muligheten for det, vil jeg foreslå Toslink eller SPDIF fra TV til forsterker. Da vil TV selv sende lyden ut i sync med bildet det produserer, uten at du må gi slipp på kvalitet ved å bruke "Spillmodus". Har du ikke digital utgang på TV vil flytting av analog lyd (phono rød/hvit) fra Signal boksen til TV istedet forhåpentligvis gi samme effekt.

Ref tidligere tråd om koblingsproblematikk

shg

Men hva med hvis du har koblet forsterkeren til TVen over HDMI? Vil ikke da en overgang til S/PDIF gi dårligere lyd?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2010 13.33.42 #10 av 10
Postet av: shg
"Jonathan" skrev:
"shg" skrev:Hei.

Dersom du har muligheten for det, vil jeg foreslå Toslink eller SPDIF fra TV til forsterker. Da vil TV selv sende lyden ut i sync med bildet det produserer, uten at du må gi slipp på kvalitet ved å bruke "Spillmodus". Har du ikke digital utgang på TV vil flytting av analog lyd (phono rød/hvit) fra Signal boksen til TV istedet forhåpentligvis gi samme effekt.

Ref tidligere tråd om koblingsproblematikk

shg

Men hva med hvis du har koblet forsterkeren til TVen over HDMI? Vil ikke da en overgang til S/PDIF gi dårligere lyd?


Nå var det slik at opprinnelig post beskrev en kobling der bilde ble sendt til TV over HDMI mens lyden ble sendt til forsterker over Stereo Phono kabler (rød/hvit). Da får du bedre lyd om du sender lyden fra HDMI til TV i retur til forsterkeren over TOSLINK (digitalt). Ja du får faktisk flerkanalslyd om kilden sender det da!!

Dette er like aktuelt for DVD tilkoblingen som beskrives. Også her får han nytte av at flerkanalslyden følger HDMI til TV og videre tilforsterker via TOSLINK.

Om oppsettet var HDMI til forsterker og deretter HDMI til TV ville lipsync justering på forsterker (/evt. dekoder) vært å foretrekke).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar