Logo

Tvkjøp opp til 8000kr. 42"-50"

Skriv et svar
08.01.2009 15.16.39 #1 av 3
Postet av: starscream
Siden flatskjermtråden virket død for et halvt år siden, der siste post var et spørsmål, velger jeg å starte en helt ny tråd.

Jeg skal kjøpe meg en TV.
Jeg vil at den skal være 42" eller større.
Vil ha en TV i prisklassen 5000-8000. Der 8000 er for TV-er som er større enn 42".. Helst.
Vil ha den så billig som mulig uten at sortnivået og/eller bildet blir dårlig.
Er litt usikker på om jeg skal velge LCD eller Plasma.

Jeg skal bruke den hovedsaklig til å se film fra pc. Kanskje jeg kjøper en dvdspiller..
Har ingen planer om å spille dataspill eller playstationspill eller noe lignende på den.
Jeg er 99% sikker på at jeg ikke skal ha full HD. HD ready funker helt fint for meg.
Er student, og kommer til å være det i minst 2 år til. Orker ikke bry meg så utroolig om lyd- og bildekvaliteten.
Det koster for mye å være pirkete.. Derav prisklassen.
Lys er ikke et problem. Jeg har også mer enn nok plass og avstand fra sofa til TV.

Hvis jeg skulle velge å se en film fra PC-en i .avi .xcid .divx eller andre formater der filen tar 700mb eller opp til 1.4 gb,
vil dette bli veldig gromsete og stygt på en tv som er større enn 42"?
Det vil vel kanskje være best at jeg kjøper LCD siden jeg skal se mye fra PC?
Gjør det noen forskjell hvis jeg brenner ut filmen og spiller den av på en DVDspiller? Burde vel ikke det..

Siden jeg hater å returnere varer online skal jeg kjøpe TV-en i butikk, enten fra expert eller elkjøp. Tror det blir elkjøp.

Hvordan vil en avi-fil fra pc gjøre seg på denne f.eks?
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.e ... ategoryID=
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2009 18.05.27 #2 av 3
Postet av: starscream
Kan legge til at jeg nettop var og så på den 50" samsungen. Jeg synes ikke det er så sinnsyk forskjell på bildekvaliteten på alle 50" på elkjøp. I alle fall så lite at det ikke er verdt de tusenlappene opp fra den jeg så på.
Samtlige hakket da bildet gikk sidelengs.. Av absolutt alle TV-ene der var det 2 som ikke gjorde det. De hadde 100hz og noe motiongreier som smootha ut hakking.
Ble noen tusen for dyrt for min del.
Må vel leve med hakkingen.. Blir kanskje den jeg så på.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2009 10.34.27 #3 av 3
Postet av: Zleepyme
Hei! Ble det tvkjøp på deg?
Samsungen er en god plasmaskjerm til den prisklassen. Men som du sier så vil en 50" til 8k inngå en del kompromisser på bildekvalitet o.l. Her må man evt finne ut om man kanskje vil gå ned i størrelse på skjermen for å få et bedre apparat med f.eks 100HZ, eller om størrelsen er viktigst. Det som også man må tenke på er at jo større skjermen er, desto mer påfallende vil slike svakheter være.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar