Logo

tvbenk

Skriv et svar
25.12.2009 23.55.53 #1 av 5
Postet av: teebee
vurderer å bytte ut min glass tvbenk fra elkjøp med en tvbenk fra aannø.
men lurer i denne sammenheng på hvilken løsning som burde velges.
1. åpen løsning med skuffer der som ingen komponenter er.
2. lukket løsning med tredører
3. lukket løsning med glassdører.

det jeg er litt opptatt av er at ting ser litt symmetrisk ut og ikke hulter til bulter og at ikke det blir for varmt for komponentene.
med dagens center kan jeg få plass til den inne i løsning nr 1, men hvor lenge kommer jeg til å ha mine billige høyttalere? har liten tro på at min neste center er 15cm høy eller lavere. dessuten blir sikkert min neste reciever så stor at den trenger større plass i benken. og dermed ikke får plass til skuffer eller center over. i tillegg må man bestemme seg nå om man skal ha en hel høyde med skuffer eller ha de i ulike "kolonner" før man kjøper de fordi de er av ulik størrelse.
jeg kan skjule all komponenter og bruke rf mottakeren til logitech fjernkontrollen for å styre dem og i tillegg legge noen usb forlengere opp bak tv til tastatur\mus usb mottakere. så spørs det om jeg trenger glassdør for å se hva som skjer inni benken eller kan lukke innsikten helt. eneste displayet jeg følger med på idag er volumet på reciever som jeg sikkert kan leve uten. fordelen med helt lukket uten innsyn er at jeg ikke trenger å tenke på farger når jeg kjøper komponenter. den recieveren jeg funderer på å kjøpe nå er 1500-2000 billigere i grå enn svart og det er jo litt penger å spare.

så noen med erfaring her som kan hjelpe meg å resonere frem en god løsning?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.12.2009 00.05.06 #2 av 5
Postet av: teebee
når det gjelder varmen så glemte jeg å si at alle komponentene får minst 2.5cm klarering på begge sidene, i tillegg til ingen bakplate, noe jeg håper er nok lufting?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.08.2010 12.45.02 #3 av 5
Postet av: gnagsaar
Jeg har ikke erfaring, men etter min smak ville det blitt alternativ 2 eller 3. Jeg liker rene glatte overflater, og minst mulig synlig dill. Jeg er veldig glad i glass, men tror uansett jeg ville valgt dører uten innsyn. Jeg har en TV benk fra IKEA i rød høyglans, og er veldig fornøyd med at jeg kan skjule det jeg måtte ha inni hyllene av komponenter (selv om jeg har det aller meste oppå selve benken). For inni hyllene har jeg tuneren og jeg kommer til å sette den gamle playstation 1 der også, men den er jo ikke noe å vise frem :wink: (Jeg er bare veldig glad i den og et par gamle spill.)

Pluss, det med støv. Nå kommer det støv inn i hyllene i bakkant, men ikke fullt så mye som om det hadde vært en åpen løsning.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.08.2010 15.05.53 #4 av 5
Postet av: teebee
ble nok den lettvinte løsningen med åpninger. om du tenker på støv så var vel ikke høyglans rød rett farge? merker ikke at det er støv på eik før støvlaget dekker tv :D
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.08.2010 15.12.09 #5 av 5
Postet av: gnagsaar
"teebee" skrev:ble nok den lettvinte løsningen med åpninger. om du tenker på støv så var vel ikke høyglans rød rett farge? merker ikke at det er støv på eik før støvlaget dekker tv :D

Haha, nei det er ikke riktig på noen måte med tanke på støv. Heller ikke de to glassbordene og glasskjenket var spesielt riktig sånn sett. Spesielt ikke nå som det straks kommer en liten pode som etterhvert skal insistere å forflytte seg på egenhånd... og ta på interiøret... med diverse graps på puselankene! Det skal bli moro, men jeg har en imponerende samling microfiber kluter og slikt etterhvert ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar