Max_Power
Aktiv
E-post
"Hele 72 prosent synes at sortnivået på plasmaskjermer var best. bare 15 prosent synes sortnivået på LCD var best."
Seriøst? Hvordan i h****** kan noen synes at sortnivået er bedre på LCD? Jeg synes månen lyser mer enn sola. Hva f***. Idiot test.
boly
Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Fint for plasma eierene..
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
knutinh
Hjemmekinoekspert
E-post
Jeg merker meg at testen er bestilt av pioneer og panasonic.
Hvilket kildemateriale og rombelysning man har kan vel ha ganske stor betydning her.
Ellers så bekrefter vel testen en mening ganske mange har?
Jeg tror den største trusselen for plasma er oppslag ala den forbrukerinspektørene har nå om han som fikk innbrent kanal-logo og ble nektet innbytte. Folk flest vil ikke ha en tv som trenger noe som helst mer omtanke enn den gamle crt-en, selv ikke det å komme hjem fra byen og sovne til prøvebildet.
Det er forskjellen mellom early adopters/entusiaster og den gemene hop.
-k
knuhen
Aktiv
E-post
Har testet flere LCD-ER og Plasma, jo sortnivået på de jeg testet var klart best på pv60 plasmaen, derfor ble det den.
I dagslys er det kanskje dødt løp, men prøv en film om kvelden.
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"knutinh" skrev:Jeg merker meg at testen er bestilt av pioneer og panasonic.
Hvilket kildemateriale og rombelysning man har kan vel ha ganske stor betydning her.
Ellers så bekrefter vel testen en mening ganske mange har?
Jeg tror den største trusselen for plasma er oppslag ala den forbrukerinspektørene har nå om han som fikk innbrent kanal-logo og ble nektet innbytte. Folk flest vil ikke ha en tv som trenger noe som helst mer omtanke enn den gamle crt-en, selv ikke det å komme hjem fra byen og sovne til prøvebildet.
Det er forskjellen mellom early adopters/entusiaster og den gemene hop.
-k
Panasonic lager LCD også. I september utgaven av Hjemmekino fikk en Panasonic LCD terningkast 6. Spørsmålet er hvilke modeller de har testet mot hverandre. Det kan jo ha vært i favør av plasma.
Synes faktisk testen var overraskende siden alt var i HD. At plasma er klart best på SD har jeg ment lenge, men trodde det var mye jevnere med HD. Bonus Expert skriver i reklamen sin at LCD blir best i fremtiden (regner med de tenker på HD da). Tror mange kjøper LCD framfor plasma i dag p.g.a. feilinformering av selgere. Dessuten er LCD mer lyssterk og skarpere, noe som ser best ut ved førtse øyekast i butikken. Men etter min mening er plasma mye mer behagelig å se på i lengden.
Tror du har et poeng der med at mange vil ta skrekken med slike historier om innbrenning. Sjansen for innbrenning med dagens plasmaer er svært liten og det skal i utgangspunktet kun skje ved feil bruk. Men Pioneer har virkelig lagt egget med 506/436 serie. Så vidt jeg vet hadde ikke 435 serien noen problemer. De har altså klart å ta et steg tilbake. Med sin nye kommende serie, har de nok helt sikker løst problemet. Desverre har nok mange Pioneer eiere og kjennere av Pioneer eiere blitt skremt, og vil velge LCD neste gang.
En annen ting er at plasma produsentene ikke er flinke nok til å opplyse hva man skal være forsiktig med. Det er jo dessuten latterlig at de leverer skjermene til folk med fabrikkinnstilling der kontrasten står på 100%.