Logo

TV-salget stuper

Skriv et svar
07.02.2012 16.40.03 #1 av 6
Postet av: Rune
Tallene for fjoråret er klare. TV salget stuper.

http://www.elektronikkbransjen.no/Fagbl ... MALT-NIVAA

De fleste har vel allerde fått en eller to flatskjermer i hus og det er vel begrenset hvor ofte gjennomsnittpersonen orker å bytte TV.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.02.2012 18.37.42 #2 av 6
Postet av: Johnny Denon
Jeg er absolutt klar for ny TV, gjerne så stor som mulig, men jeg vil ikke ha 3D. Føler at jeg må betale "mer" for noe jeg ikke vil ha for å få den billedkvaliteten jeg ønsker(sortnivå/generell bildebehandling). Stiller jeg i en egen kategori?
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.02.2012 18.59.36 #3 av 6
Postet av: Rune
Enig at for mange har en TV nå så mange funksjoner at man aldri bruker i nærheten av alle. Jeg har f.eks en Samsung 46D7005 på soverrommet. Den har 3D og alt mulig, men jeg bruker jo det ikke. :-) . Dog måtte jeg opp på den modellen for å få den slank nok.

3D betaler man nok fortsatt litt for grunnet brillene, men etterhvert får man håpe at den ekstra kostnaden ikke er så alt for stor.

Jeg drømmer om en feilfri plasma eller OLED for å erstatte min Kuro. Får se hva Panasonic klarer i år. :-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2012 03.54.47 #4 av 6
Postet av: Torja
Jeg tror min neste tv vil kunne bli en stoor OLED TV. Å bære en 63" plasma(som helst skal stå rett) oppover trappene i blokka var utfordrende nok. Selv om man var to. Jeg kunne godt tenkt meg større tv, men her er vi nok litt sære på forumet. :geek:
55" OLED tv vist i Las Vegas var vel respektive ca 7-11 kilo tunge(LG og Samsung). Da vil det vel være mulig å kunne så vidt snike inn en 80" (evt 70") i stua? :mrgreen: Hvis vekten ikke blir mer enn en rundt 20 kilo?
Men det blir nok en stund til de kommer opp i den størrelsen. Så da er det bare å vente og jeg har det ikke travelt. Vil heller sjekke ut de nyeste PJ i mellomtiden.

Men de fleste har vel fått byttet ut gamle tven, og fått seg en ekstra til soverom/hytte. Bransjen får vente til behvoet for fornyelse kommer hos brukerne.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2012 10.04.56 #5 av 6
Postet av: Torja
Jeg ser også at Blu-ray nå selger mer enn DVD. I tillegg er tendensen at folket vil ha stadig større skjermer når de først skal kjøpe seg ny TV :smile:
http://www.release.no/artikkel.asp?ID=7079
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2012 11.29.54 #6 av 6
Postet av: Rune
Desverre er det vel slik at selv om det selges mest Blu-Ray spillere så virker det som om de fortsatt mest brukes til DVD. Salget av filmene ligger vel fortsatt rundt 20% for Blu-Ray og 80% DVD. Har litt problemer med å forstå det i den grad prisforskjellen er så liten som den er nå.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar