exelon
Aktiv
E-post
Hei.
Er ny her på forumet, men lurer bare på en liten ting. (Håper dette er rett plass å spørre) =)
Kjøpte for en stund tilbake en helt standard 28" Philips widescreen tv. Da jeg kom hjem å plugga den i var jeg veldig fornøyd. Men så ettervært oppdaget jeg et par rare ting. Det ene er at noen ganger når jeg svitsjer igjennom kanalene kan plutselig en kanal være svart/hvitt med det samme, for så å fade over til farger etter ca. 3 sec. Dette skjer omtrent hvær 10 gang jeg skifter kanal.
Det andre er at på noen kanaler deriblandt Tv3 og TvNorge endrer fargene seg når det kommer undertekst. Det hopper liksom fra normale farger og over til mye svakere farger når underteksten kommer opp. Veldig irriterende å se på dette i lengre tid når fargene endrer seg hvært 4 sec.
Har prøvd å bytte kabel fra kabel-tv kontakten og inn i tv'n uten hell. Har også søkt inn kanalene på nytt, hvor heller ikke det hjalp.
Kloke svar ønskes =)
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Har du tilsvarende problemer med farger osv når du kjører DVD / Video? Evt prøve å bruke en video eller dvdopptager som kilde til å bytte kanaler.
exelon
Aktiv
E-post
Nei, har ikke problemene når jeg spiller dvd. Nå gjelder jo disse fargeproblemene kun 3-4 kanaler.
Jeg trodde jo selv først at det var noe galt med signalet på kabel-tv, men syntes at dette er litt rart i og med at fargen endrer seg i takt med tekstingen.
boly
Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Høres mer ut som om tv'en holder på og ta reperen, ta kontakt med selger og hør hva de sier.
NB husk 5 år garanti i følge kjøpsloven. Stå på krava.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung