Logo

Trådløse bakhøytalere?

Skriv et svar
19.09.2004 17.19.14 #1 av 4
Postet av: ErikX
Hei folkens,

Jeg har nylig flyttet inn i en helt ny leilighet. Jeg begynner endelig å komme i orden, men har ikke fått montert surround anlegget mitt. Anlegget består av en Onkyo 484 reciever, Jamo A330 (Omega 3) front og bakhøytalere, Jamo subwoofer, samt en DV575A DVD-spiller.

Montering av anlegget ble gjort av forhandleren i min gamle leilighet. Det ble forsåvidt pent gjort, men det ble mye kabler langs vegger og langs taket. Jeg kvier meg nå for å gjøre dette selv, da jeg mildt sagt har ti tomletotter. En annen årsak er at jeg er usikker på om det blir pent med dette anlegget i min nye, strøkne stue.

Jeg lurer derfor på om jeg skal kjøpe et nytt sett høytalere som er mer "monteringsvennlige". Den aller beste løsningen rent estetisk vil muligens være trådløse bakhøytalere. Har noen av dere erfaring med slike? Jeg er ingen lydfrik, men jeg setter pris på god lyd både for filmtitting og SACD avspilling. Det viktigste er at jeg får en god surround-følelse. Hvordan er forresten muligheten til å få kjøpt et slikt høytalersett uten DVD-spiller og reciever (virker som de kun selges i slike totalpakker).

Mvh,
Erik
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.09.2004 17.41.43 #2 av 4
Postet av: Torgrim
Tror utvalget av trådløse høyttalere er begrenset. Ser pioneer og philips har slike bakhøyttalere i noen av sine sett, men jeg har aldri sett noen løse produkter.

Når det gjelder lydkvalitet så blir disse noe begrenset. Du må huske på at hver av disse trenger egen strøm (innebygd forsterker). Det gjør at du må ha kabler uansett.

For montering så kan du jo ringe disse:

http://www.aprosjekt.no/

Men det var kanskje ikke helt det du tenkte på :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.09.2004 16.15.03 #3 av 4
Postet av: nutts
KAn du ikke få tak i noen sånne " skinner " som elektrikere bruker. Da er det bare å skru opp skinne mellom veggen og taket, legge ledningene oppe i skinna, å sette på lokket. Det blir strøkent, å så kan du male skinna med samme farge som veggen eller taket.
Jeg har brukt den løsningen her hos meg, ser ut som om att det er en flott tak list, å ikke ledninger.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2004 18.40.33 #4 av 4
Postet av: teknikeren
Kabelskinner er et must hvis man ikke tar å lager seg nye gulv/tak lister med plass til kabler.
Bruker selv kabelkanaler og det vises nesten ikke at det er lagt kabler hos meg.
Skal man male kabelgater i lik farge som veggen så anbefaler jeg å pusse ned kabelgatene før man maler slik at malingen sitter, ellers så detter det av malingsflak og det blir stygt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar