Logo

Trådløse bakhøytalere

Skriv et svar
15.09.2006 19.58.38 #1 av 5
Postet av: Dudle
Jeg skal ha surroundanleg etc. m HTPC og egen forsterker/receiver, 5.1-system. Ønsker å ha trådløse bakhøytalere. Jeg vil ikke kjøpe en samlepakke med receiver og full høytalerpakke ettersm jeg skal ha en HTPC som jeg vil koble mot en litt kraftigere receiver enn hva de rimeligste "samlepakkene" inneholder. Kan noen gi meg noen gode råd til sammensetning av høytalerpakke og evt. receiver. Pris for høyttalere/receiver ca 10.000,- tilsammen, gjerne ca 3.000,- fore høytalerene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2006 10.45.49 #2 av 5
Postet av: wizaerandir
nå er ikke jeg noen ekspert, men å legge ca 7000 i receiver og så avspise høytalerene med 3000 skurrer litt i mine ører med mindre du planlegger å bygge ut høytalerene etterhvert.

eller har du regnet inn kabling ol også? uansett, utfra hva jeg har sett og hørt, så bør det være et visst samsvar mellom receiver og høytalere for å få utnyttet anleggets potensial.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2006 11.35.49 #3 av 5
Postet av: G G
"wizaerandir" skrev:nå er ikke jeg noen ekspert, men å legge ca 7000 i receiver og så avspise høytalerene med 3000 skurrer litt i mine ører med mindre du planlegger å bygge ut høytalerene etterhvert.

eller har du regnet inn kabling ol også? uansett, utfra hva jeg har sett og hørt, så bør det være et visst samsvar mellom receiver og høytalere for å få utnyttet anleggets potensial.


Det er bare tull. Forsterkeren skal altid være best. Med en god forsterker kan man få bra lyd i billigere høytalere. Og i tilleg slippe å sprenge dem med dårlige signaler på høyt volum med billig forsterker ++
Og i dag går ikke altid pris parallelt med kvalitet.

Så han er på rett vei.
**Show Me The Money**
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.09.2006 18.06.56 #4 av 5
Postet av: Dudle
Det viktigste er å finne et sett med høyttalere der bakhøytalerene er trådløse. Noen som har forslag hvis vi holder oss til ca 10.000,- totalt for receiver og 5.1 høyttalere?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.09.2006 12.52.14 #5 av 5
Postet av: orso
"G G" skrev:
"wizaerandir" skrev:nå er ikke jeg noen ekspert, men å legge ca 7000 i receiver og så avspise høytalerene med 3000 skurrer litt i mine ører med mindre du planlegger å bygge ut høytalerene etterhvert.

eller har du regnet inn kabling ol også? uansett, utfra hva jeg har sett og hørt, så bør det være et visst samsvar mellom receiver og høytalere for å få utnyttet anleggets potensial.


Det er bare tull. Forsterkeren skal altid være best. Med en god forsterker kan man få bra lyd i billigere høytalere. Og i tilleg slippe å sprenge dem med dårlige signaler på høyt volum med billig forsterker ++
Og i dag går ikke altid pris parallelt med kvalitet.

Så han er på rett vei.

Tja, kan diskuteres. Enig at det viktig med en kvalitets receiver til høyttalerne får å hente ut potensiale. Men på en annen side ligger den største lyd forskjellen i høyttalere (noe er sikkert uenig). Og 3000 kr til 5.1 høyttalere er altfor lite. Har man et budsjett på 10000 kr ville jeg ha priotert annerledes.
Anbefaler trådstarter å begynne med fronthøyttalere og receiver og bygge ut senere. Kjenner ikke til trådløse bakhøyttalere, men da må vel også ha en receiver som har støtte for dette. Tror utvalget er dårlig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar