Logo

Trenger tips om forsterker!

Skriv et svar
07.04.2009 18.51.59 #1 av 3
Postet av: Flashist
Hei, jeg har nettopp kjøpt meg ny full HD TV og en playstation 3 som blueray spiller og jeg har lyst til å få mest mulig utbytta av kvaliteten på blueray både visuelt og lyd messig.
Jeg har sett på et par hjemmekino anlegg, men de ble alle solgt med en DVD spiller som forsterken og kun en simpel stereo inngang for annen lyd til forsterkeren. Jeg må minst kunne ha 5.1 lyd og det er jo da ikke oppnålig.
Jeg lurer på hvordan dere annbefaler å koble opp lyden i en sånn situasjon? Skal jeg koble opp HDMI kabelen via en forsterker som tar lyden og sender bildet videre til TVen? I så fall vet du om noen greie forsterke som har HDMI inn og ut? Jeg har også muligheten til å koble opp med optisk fra Playstation 3, selv om jeg da blir begrensett til 5.1 framfor HDMI med 7.1 er dette godt nok for meg. Men vil dette være lettere å oppnå og billigere?

Det er viktig for meg at lyden blir så god som mulig, alle tips er velkommen, men må desverre innrømme at jeg ikke kan være uten komprimiss i lyden som student, forsterken bør hvertfall ikke koste mer enn 4000, helst mindre ettersom jeg da ville måtte koste på meg høytalere utenom, men om det er et helt hjemmekino anlegg vil rundt 4000 være bra.


PS. generelle tips om hva jeg må finne i en spiller vil være nesten bedre enn spesifikke spillere, ettersom jeg har muligheten til å få innkjøps pris på enkelte foretninger og må derfor ta det til berettening når jeg kjøper.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.04.2009 22.38.15 #2 av 3
Postet av: Zleepyme
Ta å se innom på http://www.surround.no Der har de forskjellige pakkeløsninger. Kan hende du klarer å finne en bra match der.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2009 00.53.01 #3 av 3
Postet av: Torja
"Flashist" skrev:PS. generelle tips om hva jeg må finne i en spiller vil være nesten bedre enn spesifikke spillere, ettersom jeg har muligheten til å få innkjøps pris på enkelte foretninger og må derfor ta det til berettening når jeg kjøper.

Kan sjekke denne linken for mer info om receivere:
viewtopic.php?f=30&t=10936
Det viktigste med en receiver vil være mulighet for tilkobling via HDMI og at receiveren som minimum takler LPCM/MPCM inn. Da kan du bruke din PS3 med HDMI til receiver og HDMI videre derfra til tv. Du får da også glede av høyoppløst lyd.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar