Logo

Trenger råd vedrørende høytalere til hjemmekinoanlegg

Skriv et svar
09.11.2007 20.34.41 #1 av 12
Postet av: Svein-Erik
Heia

Har fått god hjelp her tidligere og prøver derfor igjen :D

Har kjøpt inn en Onkyo 605 og hadde planer om en F6 Magic pakke fra Dynavoice, men da satte mor foten ned. Det ble for stort.. :oops:

Er det noen som kan gi meg noen gode råd/anbefalinger angående små høytalere til et hjemmekino-oppsett. Dette med for/bak/senter og sub :D
Murern er nemlig ferdig med murearbeidet og da må jeg snekre litt llister mm og sørge for at anlegget er på plass :D :D :D
Svein-Erik
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.11.2007 22.31.02 #2 av 12
Postet av: ingobingo
Man trenger ikke nødvendig hvis ned i størrelse for å blid gjøre mor. design er alt, piano lakk er bra for eksemple.
Hvilke farge på høytalerene passer best inn i stuen din?
Kompromisser er tingen.

Disse er små og ikke så fæl.
http://www.surround.no/product/6280/628 ... farve.html

Disse er store men Med Høy WAF:

http://www.hificenter.no/shop_item.cfm? ... 183&id=158
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.11.2007 02.10.24 #3 av 12
Støtter deg fult ut med recivervalget, synd du ikke hadde plass til Dynavoice F6, hadde vært en kupp til prisen.

Men vi finner nok noe annet, Dynavoice er ganske billige så prisklassen du vil forholde deg til er ca 6 Tusen?

Alternativet over ser heller ikke værst ut

Si dette og vi kan se om vi finner hva som gir mest for pengene :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.11.2007 08.13.49 #4 av 12
Postet av: Svein-Erik
Hei igjen

Hadde tenkt til å bruke 6-8 tusen. Det ligger en Dali concept 1 surround pakke til salgs på finn for 8500, mer eller mindre ubrukt. Kansjke noe å satse på :?
Svein-Erik
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.11.2007 08.14.05 #5 av 12
Postet av: Svein-Erik
Hei igjen

Hadde tenkt til å bruke 6-8 tusen. Det ligger en Dali concept 1 surround pakke til salgs på finn for 8500, mer eller mindre ubrukt. Kansjke noe å satse på :?
Svein-Erik
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.11.2007 14.17.50 #6 av 12
Postet av: OptiRock
Svein-Erik fra Fjellhamar? I know you. Dag her. Lurer på om jeg skal gå for Dynavoice selv jeg med Yamaha reciever. Så du har prøvd ut Dynavoice Magic F-6 med XTZ 10" sub? Hørtes det bra ut?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.11.2007 16.28.06 #7 av 12
Consept 1 pakke, altså 4 av consept 1, pluss en senter?

Link?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.11.2007 16.36.51 #8 av 12
Postet av: Typhoon7
"Svein-Erik" skrev:Hei igjen

Hadde tenkt til å bruke 6-8 tusen. Det ligger en Dali concept 1 surround pakke til salgs på finn for 8500, mer eller mindre ubrukt. Kansjke noe å satse på :?


Tja, ser Hi-Fi Klubben selger denne pakken til kr 9288,-

Hvis det er akkurat den samme pakken, så hadde jeg heller kjøpt nytt.

Hva med SVS fra http://www.lsound.no?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2007 21.17.44 #9 av 12
Postet av: Svein-Erik
Heia

Har tatt en titt på lsound. Synes vel at et oppsett som heter 5.0 SCS-01 deluxe ser spennende ut :D
Ser for meg et oppsett på front høytalere på søyle og veggplasserte bakhøytalere. Har nemlig trukket op for skjult kabling med bakhøytalere på vegg.Har fått tilbakemelding om at jeg også bør investere i sub, dette for å få det "riktige" lydbildet.

Har du/dere noen anbefalinger rundt plassering av bakhøytalere på vegg. Er nok preget at jeg har trukket opp for skjult kabling. :? Men dersom dette ikke anbefales kan k-røret være ubrukt :D

Videre at høytaleroppsettet er greit med tanke på en Onkyo 605 :? :?

Svein-Erik , ikke fra fjellhammer :)
Svein-Erik
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2007 21.31.11 #10 av 12
Postet av: Torja
Her i hjemmkino.no har vi massevis av flotte guider. Anngående høytaler plassering sjekk denne:
http://www.hjemmekino.no/guide/plasser.asp
Det sier det meste...
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2007 21.46.53 #11 av 12
Postet av: Svein-Erik
Heia

Har sett på dette tidligere og vil komme til få en riktig passering i forhold til lytter, håper at dette sammen med veggfestene fra lsound gjør at lydbildet blir bra.
Men er fotsatt usikker på hvor høyt/lavt veggfestet kan plasseres , dette opp mot taket. :? Evt om jeg bør kjøre på med søyler også på bakhøytalerne :?

Regner vel med at dette bør erfares i rommet, men eksisterer det noen generelle erfaringer :?
Svein-Erik
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.11.2007 22.24.45 #12 av 12
Postet av: Torja
Man sier vel sånn etter boka at diskanten skal være ca i ørehøyde med hodet. Men jeg har dem plassert langt oppover veggen og det fungerer greit hos meg, men lyden har en tendens til å bli litt over hodet på kringlyden bak. Det har fått meg til å vurdere, ved en senere anledning, å flytte høytalerne litt ned.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar