Logo

Trenger råd til anskaffelse av hjemmekinoanlegg

Skriv et svar
22.08.2006 17.36.53 #1 av 4
Postet av: brats
Hei

Jeg er ny på dette forumet og trenger råd til ansaffelse av nytt anlegg.

Etter 30 års tjeneste kastet vi ut den gamle stereoforsterkeren. Vi ville ha et nytt moderne lydannlegg til musikk og film. Etter en del undersøkelser falt vi for Denon 4306 med dali Ikon 5. Dette dekker musikkbehovet og filmlyden ville vi bygge på etter hvert. Leveringstiden ble imidlertid lang og har satt tålmodigheten på prøve. Nå oppdager vi imidlertid at nyere modeller dukker opp og spørsmålet blir:

Bør vi vente noe tid til for få med høstens nyheter? Blir 4306 også oppdatert i nærmeste fremtid.

Er ikke Pioner VSX-AX4ASi et bedre valg nå - gjerne med de samme høytalerne?

Taknemmelig for svar.

Den som venter på noe godt venter ikke .......:-)
Pioneer VSX-AX4ASi-S, Dali Ikon 6

Hilsen Svein
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.08.2006 04.13.05 #2 av 4
Postet av: Torja
VSX-AX4ASi ble testet i siste nr av "Hjemmekino" og fikk karakteren 6 av 6 mulige. Spesielt Pioneer sin MCACC automatiske oppsett med romkorreksjon ser ut til ha imponert. Receiveren er også klar for de nye lydformatene DD+ og DTS-HD. Denon vil sikkert svare med ny utgaver av receivere sine utover høsten regner jeg med.

Hva som er best blir litt etter ens egne ører i dette pris leiet.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.08.2006 19.51.11 #3 av 4
Postet av: brats
Takk for svar

Blir nok til at jeg venter for å se om Denon kommer med forbedringer i nærmeste fremtid. Fikk med meg testen på VSX - AX4ASi. Regner også med at receivere i denne prisklassen kan oppgraderes når nye formater innføres.
Pioneer VSX-AX4ASi-S, Dali Ikon 6

Hilsen Svein
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.09.2006 17.56.56 #4 av 4
Postet av: brats
En av grunnene til at jeg har vurdert Denon 4306 er tilkoblingsmuligheten til nettverk og derved PC og de mulighetene det gir. Så vidt jeg kan se har ikke VSX-AX4ASi denne tilkoblingen.

Dette forbauser meg litt da en slik tilkobling må gi lettere tilgangt til både film og musikk på egen PC og/eller Internett. Er det andre muligheter til denne tilkoblingen som jeg har oversett på VSX-AX4ASi. Eller har denne mangelen sammenheng med andre forhold
Pioneer VSX-AX4ASi-S, Dali Ikon 6

Hilsen Svein
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar