Logo

Trenger råd snarest, PV60 VS PV45

Skriv et svar
28.12.2006 00.07.19 #1 av 3
Postet av: polar
Kjøpte meg en ny plasmaskjerm i forrige, sto lenge å vurderte forskjellige apparater hos Expert, endte opp med en 37"PV60, trodde jeg.

Synes bildet var helt topp, var egentlig storfornøyd med apparatet helt til jeg skulle koble til min bærbare pc, fant ingen vga inngang??? Da ser jeg at modellnummeret PA60, her har Expert gitt meg feilt apparat. Tok kontakt med butikken og forklarte at jeg aldri ble å godta å en 37PA60 til 16000 kroner. Måtte gi de et par dager så skulle de komme tilbake...

For å gjøre en lang historie kort, så fikk jeg til svar at de hadde ingen 37"PV60 på lager, men de kunne tilby meg en 42"PV60 som komepensasjon. 42" mente jeg kunne bli litt stort, da jeg har en liten stue. Men jeg gikk med på å prøve. Oppdaget da jeg kom hjem med 42" at de faktisk hadde levert en 42"PV45... :roll: Ble litt forbanna da jeg oppdaget at kontrastnivået lå på 8000:1 istedet for PV60 10000:1, tok kontakt med butikken og sa at jeg var på tur tilbake med apparatet... selgeren påsto at dette var et bedre apparat enn PV60, noe jeg tviler på, men har ikke funnet noe som motstrider dette, bortsett fra kontrastnivået.

Selgeren sa at de fikk inn noen PV60 modeller førstkommende fredag, da skulle de levere en ny plasma på døren min. Er litt spent på om de kommer med en 37" eller en 42", bør jeg kanskje beholde den jeg har fått nå? Hva gjør jeg?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.12.2006 00.31.28 #2 av 3
Postet av: spkstrp
har sett pv45 blitt diskutert på svenske forum, og tror de kom fram til at den eneste vesentlige forskjellen er kontrasten. Ville derfor hatt pv60 om jeg var deg.

På tross av dette bruker den vistnok g9 panelet (samme som pv60)..

Kan det være at de bruker g9 paneler med feil på, på samme måte som grafikkort leverandører selger samme kortet, men de med feil blir solgt som en tregere versjon? hmm.. Litt off topic men :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.12.2006 11.15.09 #3 av 3
Postet av: polar
Beklager alle skrivefeilene i forrige innlegg, ble litt for mye godstoff i går :wink:

Merket det var mere støy og brus i bildet på 42PV45 enn hva det var på 37"PA60. Prøvde å komme meg litt unna apparatet, og da ble det akseptabelt. Tror 42" rett og slett blir for stort i min stue... Mye mere støy fra selve apparatet også, PA60 var nesten helt stille.

Så da er det 37" som gjelder, vurderer å gå til forhandler for å droppe PV, og ta PA istedet, og heller prøve å få meg en aktiv sub som mellomlegg. Det er jo fremdeles lang tid før det blir aktuelt med HD. PC inngangen er ikke et must, og jeg tviler på at jeg vil utsette plasmaen så mye for pcsignalet, tenker da på innbrenningsfaren. Jeg var jo i utgangspunktet fornøyd med bildekvaliteten på PA60.

Eller bør jeg fremdeles vente på PV60?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar