Logo

Trenger råd for etablering av hjemmekino

Skriv et svar
25.10.2006 20.44.15 #1 av 6
Postet av: miksim
Jeg trenger en prosjektor i taket (pris ca. 10.000,-) + lerrett (bør trekkes opp) på vegg i 2-4 meters avstand fra prosjektor + dvd-spiller m/tv-tuner + tilstrekkelig med høytalere. Jeg skal også bruke dette til spilling med PS2.

Hva bør jeg kjøpe (maks. 20.000,- totalt) og hvor bør jeg kjøpe det, og hva er optimalt i forhold til kabler o.l.

Spilling vil foregå 3-4 meter fra lerrett og film/TV sees fra 4-5 meter unna.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2006 14.14.41 #2 av 6
Postet av: boly
Kjøper du denne pakken har du en HD pj, og lerret for en billig penge.

Dette er en av de beste pj i denne prisklassen.

Butikken er også meget seriøs, og ikke noe problem og handle med.

http://www.nettdata.no/catalog/product_ ... ts_id=1551
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2006 18.56.44 #3 av 6
Postet av: pnerbye
Godt tips. Jeg handlet TX-200 og lerret derfra selv. Mail dem og spør om et tilbud. :)
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.10.2006 19.44.55 #4 av 6
Postet av: miksim
Takk for dipset vedr. prosjektor og lerret. Det neste er anlegget (DVD-spiller, høytalere) rundt. Hvilket passer best inn i et rom på 20 kvadrat? Jeg skal også bruke PS2 og lurer generelt på hvordan kablingen blir. Inneholder alle DVD-spillere en TV-tuner og hvis ikke hvordan ser jeg at den gjør det?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.10.2006 16.54.31 #5 av 6
Postet av: boly
"miksim" skrev:Takk for dipset vedr. prosjektor og lerret. Det neste er anlegget (DVD-spiller, høytalere) rundt. Hvilket passer best inn i et rom på 20 kvadrat? Jeg skal også bruke PS2 og lurer generelt på hvordan kablingen blir. Inneholder alle DVD-spillere en TV-tuner og hvis ikke hvordan ser jeg at den gjør det?


Du får gi en ca. pris på hele opplegget samt hva du hører på av musikk.

PS2 kobler du til pj med komponentkabel.

Vet ikke om noen dvdspiller med tv- tuner, men du kan bruke en gammel videospiller til dette. Det blir ikke det beste bilde i klassen men sikkert brukbart til du evt. kjøper parabol eller kabel.

Skal du ha dette på plass NÅ, må du kjøpe deg en dvd opptaker med tv tuner, men husk og kjøp med dvi eller hdmi da pj fortjener og få best mulig signal.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2006 08.23.12 #6 av 6
Postet av: miksim
Jeg antar jeg trenger en receiver, DVD-spillere + diverse høytalere. Trådløst hadde vært en fordel hvis dette ikke går for hardt utover kvalitet og pris. Ser for meg ca 3-5.000 for dette. Siden dette er kjellestue vil det ikke bli mye lytting til musikk og hvis det blir det vil det bli fra Ipod via AUX.

Praktisk: Siden prosjektoren er i taket er det en fordel med kun en video-kabel dit. Siden kilden til bilde kan være flere (DVD, PC, PS2) så bør vel dette samles i et punkt som det går en kabel opp i taket fra?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar