Logo

Trenger litt hjelp ang. spesifikasjoner på lcd tv

Skriv et svar
12.11.2006 09.00.27 #1 av 4
Postet av: goodall
Ja det er DENNE jeg vurderer å kjøpe da. Men jeg har noen spørsmål.

At denne skjermen har en oppløsning på 1366*768 hva har det å si i praksis? Tenker på at 720P er jo 1280*720 hvordan vil dette bli når tv'n er på 1366*768?
Hvorfor velger man en oppløsning som ikke stemmer med noen av HD oppløsningene? Vil 1080i/1080P se litt bedre ut p.g.a at den har litt høyere oppløsning enn 1280*720?

Hvis jeg skaffer meg denne tv'n vil jeg stort sett sitte med svarte strekker på sider og oppe og nede? Med andre ord en svart ramme? Hvordan vil vanlig analog tv og dagens dvd'r se ut på denne via scart?

ER lisksom ikke så dårlig specs med tanke på prisen, eller? Men så var det en kompis av meg som nevnte at denne tv'n var jo verken fugl eller fisk, og da var jo hans bekymringer denne litt ustandard oppløsningen. Og han har jo ekstremt peiling på data o.s.v men han var ikke helt trygg på akkurat dette med lcd tv og ting rundt det.

Så jeg håper noen kan hjelpe meg, planen min er og bytte ut min 28" gamle tv og ikke har jeg mye penger i disse dager. Men når jeg engang blir litt rikere skal den tv'n jeg nå kjøper havne på soverommet og en ny, større og bedre skal inn i stua :D

Takker for all hjelp
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2006 10.43.33 #2 av 4
Postet av: runedalby
Fjerner du dette "innlegget" moderator! Lenken er full av spyware
Rune D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2006 10.57.58 #3 av 4
Postet av: goodall
Spyware??? Linken er jo til en pdf fil? Kjønner ikke hvordan du kommer frem til spyware her?

Her er hjemmesiden til mirai http://www.nl-mirai.com/ og den pdf filen er jo fra hjemmesiden dems

Og siden du først gadd å svare her hvorfor kunne du ikke svare på spørsmålet også? Man trenger ikke trykke på linken for å svare på spørsmålet
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2006 18.30.55 #4 av 4
Postet av: runedalby
Oppløsningen på 1366 x 768 er en ganske vanlig oppløsning på LCD skjermer i dag. Og er stort sett den oppløsningen de fleste produsentene av LCD paneler velger og legge seg på. Eksakt hvorfor de har akkurat den oppløsningen er jeg usikker på.

Det har vel forsåvidt ingen praktisk betydning, for bildet vil fylle skjermen helt ut. Det sørger den interne bilde prosseseringen for. Noen filmer vil ikke fylle hele bildet pga av formatet det sendes i uannsett. Dette kan du lese mer om hvis du klikker på guides og bildeformater tror jeg.

Jeg fatter ikke hvorfor jeg fikk spyware når jeg klikket på linken. Det var tross alt bare en pdf.
Rune D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar