Logo

Trenger litt hjelp

Skriv et svar
05.04.2005 18.13.41 #1 av 4
Postet av: MoPe
Har en Pioneer DVR-520H som jeg er meget godt fornøyd med, men har problemer med å lese av kopierte DVDer på andre spillere.
Problemet dukker opp når jeg skal lage opptak til min gamle far. Han har en Sony slv-d900e combo dvd/vhs maskin.
Til nå har jeg ikke klart å kopiere slik at han kan se disse opptakene. Sonyspilleren skal tross alt lese dvd-r som også er det formatet min spiller kopierer med. Har også prøvd forskjellige plateprodusenter, bl.a. sonyplater, som etter min egen manual skal gå helt greit med 8X kopiering.

Kan noen hjelpe meg med noen tips? Hva er det jeg gjør galt?

Takker for alle svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.04.2005 18.16.54 #2 av 4
Postet av: Knut
"MoPe" skrev:Har en Pioneer DVR-520H som jeg er meget godt fornøyd med, men har problemer med å lese av kopierte DVDer på andre spillere.
Problemet dukker opp når jeg skal lage opptak til min gamle far. Han har en Sony slv-d900e combo dvd/vhs maskin.
Til nå har jeg ikke klart å kopiere slik at han kan se disse opptakene. Sonyspilleren skal tross alt lese dvd-r som også er det formatet min spiller kopierer med. Har også prøvd forskjellige plateprodusenter, bl.a. sonyplater, som etter min egen manual skal gå helt greit med 8X kopiering.

Kan noen hjelpe meg med noen tips? Hva er det jeg gjør galt?

Takker for alle svar.


Jeg skal dele med deg en erfaring jeg selv har gjort vedr. DVD-brenning. Jeg glemte å "FINALIZE" DVDen etter jeg hadde brent over fra harddisk til DVD-plate, og da går det ikke ann å spille av DVD på andre DVD-spillere. Jeg kunne spille av på min egen, men andre fikk ikke opp noe. Det ble imidlertid registrert at plass var tatt på DVDen når man "utforsket" DVDen med utforsker på PCen ...
Har du Finalized eller avsluttet DVDen?
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.04.2005 18.32.47 #3 av 4
Postet av: Typhoon7
Knut har nok svaret på problemet ditt. :wink:

Har selv erfart dette. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.04.2005 19.47.56 #4 av 4
Postet av: MoPe
Det var selvfølgelig dette jeg hadde glemt. Riktig nok fungerte alle opptakene på min egen spiller, men platene var selvfølgelig ikke ferdige for bruk på andre spillere. Fant merkelig nok dette under den danske delen av manualen min og ikke i den norske!?!?!

Regner med at dette skal gå greit nå. Tusen takk for hjelpen.

MoPe
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar