Logo

Trenger hjelp til valg av receiver

Skriv et svar
05.02.2008 22.08.19 #1 av 4
Postet av: glennpe83
Hei alle sammen. Jeg er ny her og generelt ny i denne hi-fi jungelen. Har lest litt guider på siden her, så har fått med meg litt hvertfall.

Det systemet jeg har idag er:

Panasonic DVD HOME THEATER SOUND SYSTEM SA-HT335
Toshiba REGZA 37" LCD TV - 37X3030DG
Nokia mediamaster 9802 S med canal digital og viasat

TV'en kom i hus for litt under en mnd siden og hjemmekinoen tror jeg at jeg har hatt i rundt to år. Har prata med en bekjent om å bytte litt ut på hjemmekinoen sånn at jeg gradvis kan bygge meg eget. Først ut er forsterkeren.

Jeg skal: Se tv, dvd og blu-ray (blu-ray via ps3), spille ps3/xbox360 og høre på musikk.
Jeg vil ha: Surround på canal+, spillkonsoller og dvd. Har fått høre at surround på blu-ray på den jeg har tenkt å kjøpe ikke fungerer.

Recieveren jeg har fått tips om er:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfov ... plid=83805

Jeg har ikke noe budsjett, men hadde ikke tenkt å gå over prisen på denne. Får også 1000 kr avslag gjennom mpx, så den kommer på rundt 6000 kr.

Er det en annen reciever jeg bør gå for? Bør jeg gå for denne? Med tanke på hva jeg har og hva jeg vil ha.

Kan godt hende det er ting om hva jeg vil ha som ikke går ann, men jeg er nuub, derfor spør jeg her :)

Takk for svar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.02.2008 10.11.30 #2 av 4
Surround på på Blu-Ray med den reciveren du har tenkt å kjøpe fungerer utmerket det, det han nok tenker på er at den ikke har støtte for de nye høyoppløste lydformatene. Den har imidlertidig MPCM, som er i utgansgpunktet like bra. PCM er en forkortelse for Pulse-Code Modulation og er en ukomprimert teknikk for digital lyd. Denne denne teknikken brukes på vanlig CD plater, men da i stereo. MPCM eller LPCM er da i multikanal, eller lettere sagt ukomprimert lyd med støtte for opptil 8 dedikerte kanaler (7.1).

De nye reciverne fra Yamaha har jeg sansen for da de har en nøytral lydsignatur, men også ett engasjerende og dynamisk lydbildet. Mitt valg ville her stått mellom Onkyo 605 og Yamaha RX-V861. Eneste ulempen er at det muligens er litt lite HDMI-innganger enn det du skal koble til, om du bør ha en recivere med kraftigere strømforyning er vanskelig å si da jeg ikke vet hva slags høytalere du skal ha.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2008 19.46.13 #3 av 4
Postet av: glennpe83
Takk skal du ha Tommy. Plukker opp recieveren imarra :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2008 20.00.31 #4 av 4
Hva falt valget på?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar