Logo

Trenger hjelp med oppkobling

Skriv et svar
12.09.2008 12.24.58 #1 av 1
Postet av: Nikeffo
Hei!

Jeg er ny på dette forumet og ny innen større hjemmekoinoanlegg, men jeg vil gjerne få koblet det opp på en måte som gjør betjening så enkelt som mulig. Jeg har følgende komponenter:

TV: Samsung 40" LCD-TV LE40A656 1920 x 1080 Full-HD,4xHDMI,50000:1,100Hz
Receiver: Harman Kardon AVR5000
DVD: Harman Kardon DVD25
Dekoder 1: Canal Digital HD PVP 101-ST
Dekoder 2: Viasat PACE PVR-Dekoder
VCR: Mitsubishi HS-651v

Videospilleren er for ungene, slik at de kan se på teletubbiene sine, så den er ikke så viktig, men det andre vil jeg gjerne få i et system slik at jeg bare trenger en fjernkontroll og samme muligheter til lyd og bilde fra alle komponentene, Slik jeg har det i dag har jeg surround på DVD, men ikke på dekoderene, samt at jeg må bytte kanal på TVen for å se på DVD og TV.
De to dekoderene er koblet i serie, slik at nå jeg skrrur på viasat overkjører den CD og går direkte til TV, mens DVD går på egen scart til TV. Det er dette jeg gjerne vil unngå, samt få lyd fra dekodere inn på receiveren.

Receiveren er fra 2002 og DVD 25 fra 2003. Dekoderene og TVen er nytt i år. VCR er fra 1998. Alle enheter har 2 scart, bortsett fra receiver. Jeg vil gjerne ha HDMI fra Canal Digital.

Kan noen hjelpe meg med oppsett og slikt? Har prøvd en del selv, men det blir bare rot.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar