Logo

Trenger hjelp av eksperter!!

Skriv et svar
09.02.2005 12.27.49 #1 av 9
Postet av: Sondregutt
Hei, jeg er snart gal av å lete i Plasma jungelen... Har vel kommet frem til at det står mellom 3 forskjellige skjermer nå: Panasonic TH42PA30, Thomson 42PB220S4 eller LG RZ42PX21.
Mitt behov er: Jeg får idag tv signal fra kabel (analog) jeg ser litt på DVD filmer, og spiller litt PS2. Men 90% av tiden er det analoge kabelsignal det ses på. Hadde vært greit med mulighet for pc tilkobling (dvs. med bedre bilde enn VGA) Vet ikke helt om HD er så viktig for meg, siden jeg nok har byttet skjerm før det er vanlig med HDTV i Norge..... Mulighet for bilde i bilde PIP, er et must, og to innebyggede tunere, er helt klart en fordel....
Kan jeg få tilbakemeldinger på hva jeg bør velge, og hvorfor.
Alle 3 skjermene ligger nogså likt i pris. Så det er ikke av avgjørende betydning....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2005 14.32.06 #2 av 9
Postet av: kjelle
jeg villa sjekka ut LG rz-px12x .mener den er bedre enn de 3 skjermene
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2005 15.34.14 #3 av 9
Postet av: Trond Erik
Jeg har hatt LG RZ42px21 hjemme i en drøy uke. Byttet den i en Panasonic TH-42PA30. LG har et penere design synes jeg. Den hadde også flere tilkoblinger en Pana'en. Jeg ender nok allikevel opp med Pana'en pga av et bedre bilde. Den har tilnærmet null graderinger i forhold til LG'en. Spesielt hudfarger i bevegelse ble helt håpløst å se på. Synes bildet på Pana'en er en anelse mørkt. Pana'en har 850cd/m2, mens LG'en hadde 1000cd/m2, så der er vel forklaringen på det. Spesielt mørke scener, blir veldig mørke. Thomson plasma'en har jeg ikke sett.

Gjør som meg og bruk returretten. Er du ikke fornøyd med noen av dem så stikker du på HIFI-klubben og sjekker ut LG RZ42PX12X. Der har du ingen returrett, så der er kjøpt = kjøpt :)

Jeg vil anbefale Panasonic. Men jeg har relativt lite kunnskap om plasma til å kunne gi råd. Det er jo en hel drøss med ord og utrykk en skal forholde seg til. Kontrast, lysstyrke, oppløsning, HDTV-klar, DVI-inngang, HDMI-inngang, 8 eller 10 bit prosessor osv. Skal holde tunga rimlig rett i munnen skal en ende opp med det beste vil jeg si.

Du må ihvertfall gjøre opp et kompromiss med deg selv. Selv har jeg droppet HDTV (som mange mener er dumt), DVI og HDMI inngang til fordel for et svært godt bilde (bortsett fra lysstyrken) uten graderinger. Har også måttet bite i meg et litt dårligere design, men det skal jeg nok vende meg til :lol:

Edit:
:oops: Så først nå overskriften! Eksperter ja, da skal du nok se bort fra mine råd :wink:
A good friend will come bail you out of jail.... but a true friend will be sitting next to you saying: "damn.. we fucked up"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2005 21.32.42 #4 av 9
Postet av: Mikael
Mye spilling?
Da hadde jeg tatt en titt på 37PF9986 ,den har falt ned i pris 34k
snakka med NSE i dag....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2005 07.51.28 #5 av 9
Postet av: Sondregutt
Har vel kommet frem til at jeg ta Panasonic..... Og det kun av en grunn: Jeg liker bilde best på denne. Som sagt, har et vanlig analogt TV signal, og håper og tror det er denne skjermen som klarer å lage et best bilde til meg. Sliter voldsomt med å gi avkast på HD, 2 tunere, mange flere innganger, høyere oppløsning osv. Har ikke helt klart å bestemme meg, selv om Panasonic ligger først i løypen nå. Har forresten fått skjermen ned i 23995 inkl. veggfeste.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2005 08.36.54 #6 av 9
Postet av: 9kki
Stemmer det at Panasonicen kun har pc inngang i fronten???
:shock:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2005 08.47.37 #7 av 9
Postet av: Rune
"9kki" skrev:Stemmer det at Panasonicen kun har pc inngang i fronten???
:shock:


Ja, det stemmer.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2005 08.55.21 #8 av 9
Postet av: 9kki
ok. Passer meg dårlig :(
Er på kjøper`n nå jeg også, men det er jo en jungel av forskjellige skjermer man kan velge i... Lett å gå seg vill....

Fikk et tilbud på en philips skerm igår (pf9955) Men finner ikke noe info om denne på nettet.. Er dette en utgående modell??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2005 10.18.06 #9 av 9
Postet av: Mikael
det er det, mener at dette er industri versjon av 9965 men jeg er ikke helt sikker, :roll: har sett den en gang , kul skjerm.... men det kommer ann på pris da....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar