Logo

Trenger hjelp

Skriv et svar
22.08.2006 07.55.39 #1 av 3
Postet av: Dvd_Morten
Hei. er ikke verdens smarteste når det gjelder tekniske ting men kan noen hjelpe meg?

Har gått til innkjøp av en forsterker som ikke er i den dyreste klassen, men ett sted må man jo begynne når man ikke har rompa full av penger.

Jeg kjøpte en Eltax AVR-800. er det noen som kjenner til denne og tilkoblings mulighetene på denne? etter det jeg ser er det en utgang bak som er for sub med egen strøm og ikke uttak til sub der man kobler til som vanlig med høytalerne. men det er uttak til 4 front høytalere. det er front a og front b. har koblet front høytalerne på A og det fungerer strålende. og da kommer det jeg lurer på. er front b til bassen?

har 2 x 15 sub som jeg gjerne vil koble til men får det ikke til.

Håper på svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2006 15.12.22 #2 av 3
Postet av: Even Sundgot
har du ein aktiv subb eller ein passiv?
Vist du har ein aktiv så bruker du en kabel med rca kontakter i begge ender..
vist du har ein passiv så bør du gå for inkjøp av ein forsterker som klarer å drive den å koble den på subwoofer pre out.. :D
Mvh
Even Sundgot

Denon avr 2106 Denon Dvd 1940 Vincent sp-331 Vincent sp-996
yamaha ns-777 Yamaha ns-c444 Yamaha Ns-333 DIY Svs sb12
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2006 18.04.16 #3 av 3
Postet av: Torja
"Dvd_Morten" skrev: etter det jeg ser er det en utgang bak som er for sub med egen strøm og ikke uttak til sub der man kobler til som vanlig med høytalerne. men det er uttak til 4 front høytalere. det er front a og front b. har koblet front høytalerne på A og det fungerer strålende. og da kommer det jeg lurer på. er front b til bassen?

har 2 x 15 sub som jeg gjerne vil koble til men får det ikke til.

Håper på svar.


Koble til subb med egen subb kabel med y-forgreining slik at du får koblet begge subben til her. Front B er ment for et par ekstra høytalere plassert i et annet rom, som f.eks. kjøkkenet. Da svitsjer du mellom a og b med egen knapp på fronten av forsterkeren evt fins det på fjernkontrollen.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar