Logo

Trenger anbefalinger / synspunkter

Skriv et svar
28.01.2006 04.26.18 #1 av 7
Postet av: Jada
Er på vei til å bytte ut alt av stereo / TV. Har funnet følgende som jeg mener er bra :

TV :Pioneer PDP-506XDE
Receiver :Pioneer VSA-AX10Ai
DVD :Pioneer DVR-930HS
Fronthøytalere :Patos Lyric 502
Bakhøytalere :Patos Lyric 102
Senterhøytaler :Patos Lyric 202
Sub :Patos Lyric SUB 10

Legger størst vekt på at anlegget skal være meget bra på stereo på bekostning av surroundlyden. Videre er legger jeg vekt på at anlegget skal være lett å betjene for de andre i huset, og at det har et utseende / design som gjør at det kan stå i en stue på 50kvm.

Er det noen som har noen betraktninger omkring valget mitt / forslag til endringer? Det blir tross alt endel penger å hoste opp (110-130.000)

Jada
Jada
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.01.2006 12.57.52 #2 av 7
Postet av: Rune`s hjemmekino
HEI!

Synes dette ser bra ut.

Høytalervalget er jo svært bra da, Patos Lyric 502 er jo selve kongen - med en enorm holografi og slagkraft!

Tror ikke du vil angre på dette.

Lykke til :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.01.2006 17.19.44 #3 av 7
Postet av: Bidd@
velkommen til forumet Jada.

Ser bra ut, men ville valgt å gå ned til VSX AX4 og dele DVD opptaker til en rimeligere DVD opptaker og en bedre DVD/CD spiller. I tillegg ville jeg gått for en annen sub enn Pathos sin, eks SVS.
mvh Bidda

Kjekt å ha eller "den som har flest duppedingser når en dør -VINNER!"

Prosjektbilder
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2006 16.38.54 #4 av 7
Postet av: Torja
Plasmaen du har valgt er å anbefale. Vil du ha større bilde bør du tenke på Prosjektor.
8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2006 19.02.36 #5 av 7
Postet av: OKKing
"Bidda" skrev:velkommen til forumet Jada.

Ser bra ut, men ville valgt å gå ned til VSX AX4 og dele DVD opptaker til en rimeligere DVD opptaker og en bedre DVD/CD spiller. I tillegg ville jeg gått for en annen sub enn Pathos sin, eks SVS.


Enig med Bidda her. Ville nok vurdert å splitte DVD maskinen på to ulike, én rimelig for opptak og en bedre for DVD og da gjerne med SACD kapasitet. Ellers så ville jeg nok tenkt ekstra godt rundt valg av receiver. Er nok mulig å finne en bedre kost/nytte brøk her.
Yamaha RX-V4600, Pioneer DV-989AVi-s, Pioneer DVR-530, Focal Electra 1000, 1007 og 1027 Be, Definity SuperCube Reference, HC-3000 PJ
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2006 20.26.09 #6 av 7
Postet av: Torja
OKKing
Ellers så ville jeg nok tenkt ekstra godt rundt valg av receiver. Er nok mulig å finne en bedre kost/nytte brøk her.[/quote skrev:


VSA-AX10Ai er da en svært god receiver. Men muligens du tenker en todelt løsning evt. DENON AVC-A11XV til rundt 25000,- og spe på med effekt forsterkere til front?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2006 20.58.59 #7 av 7
Postet av: Pioneeren
Bra valg men DVR-930H-S er vanskelig å få tak i da Pioneer har slutta og lage den???? trodde den var ny . de kommer med en 940 i oktober med Blu-ray. Hadde satsa på DV-989AVi-S den er heller ikke lett og skaffe nå,det går rykter om at de snart slutter og produsere den også .
Det er vel Blu-ray på gang der også snart
Hvis du trenger HDMI på recorder så har LG noen modeller som er rimlige og som spiser alle formater.
Sony har HDMI på sin topp modell
WSX-AX4AVi-S har HDMI det har ikke AX10i men den er jo steinbra ellers
Ellers hadde jeg gått for Mirage høytalere men det er jo smak og behag.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar