Logo

Trenger anbefalinger om kjøp av dvd-Hd opptaker

Skriv et svar
31.05.2005 23.21.12 #1 av 6
Postet av: Summit
Endelig juni og feriepenger snart på kontoen. Har planer om å anskaffe en dvd-Hd opptaker, men har ikke det minste peiling på hva jeg bør anskaffe :(
kan noen der ute hjelpe meg i jungelen av forskjellige spillere?

Mitt budsjett stopper på ca 5500,-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.06.2005 07.46.01 #2 av 6
Postet av: Knut
Her er noe forslag

http://www.hjemmekino.no/database/comparerecorder.aspx?PIDS=43,56,48,24,23,54,33

Pioneer sine får mye skryt. Jeg har selv en Sharp og synes denne fungerer utmerket
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.06.2005 08.33.04 #3 av 6
Postet av: arntos
Jeg hadde definitivt kjøpt DVR530 fra pioneer. Det er jo ingen som har sett den enda men kjenner vi Pioneer rett så er dette et meget godt produkt. Som ikke minst er enkelt å bruke.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.06.2005 22.27.05 #4 av 6
Postet av: Summit
Takk for gode tips :)

Lurer på en spiller fra Panasonic, nemlig DMR-EH50. Hvordan tror dere den funker i sammenligning med de nevnte spillerne?

Hvilke Standarder må spilleren ha med tanke på lyd og bildeoverføringer.

Støtter disse spillerne som er nevnt i diskusjonen avspilling av "uorginale" dvd-er?

Som dere sikkert har skjønt har jeg akkurat begynt å bevege meg inn i hjemmekinoens verden :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.06.2005 22.29.52 #5 av 6
Postet av: Summit
Foresten. Hva er EPG?
Er det noe jeg trenger?

Hva med DVI/HDMI?

Ser ut som jeg trenger hjelp fa Dere der ute ja :oops:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.06.2005 07.03.47 #6 av 6
Postet av: Rune
EPG er elektronisk Program Guide. Det vil si at man kan slå opp i en funksjon, få opp oversikt over programmene som går og bare markere enkelt hva man ønsker å ta opp. Det finnes et system som heter Guide + men dette er ikke tatt i bruk i norge. Flere spillere har Guide + , men man får altså ikke benyttet seg av den.

Det finnes spillere som tilbyr programguide via internett, og man må da la spilleren være tilkoblet bredbånds linje. Dette gjelder såvidt jeg vet kun KISS spillere.

Med S e & Hør / Her og Nå og Showview koder så har man en enkel form for programguide som funker. :-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar