Logo

Trådløst høyttalersystem?

Skriv et svar
09.07.2007 23.26.54 #1 av 5
Postet av: svenne
Finnes det noe godt trådløst høyttalersystem, mon tro?
Ser Bose har noe Lifestyle-greier som man kan kjøpe en trådløs link til (SL2).
Er dette noe å vurdere, finnes det andre muligheter, osv?
Bose er jo ikke så verst på pris i USA...
Jeg skulle så gjerne ha et "usynlig" anlegg uten synlige kabler, og som allikevel spiller ok...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.07.2007 08.10.27 #2 av 5
Postet av: boly
Og kjøpe fra USA byr på et par problemer som feks. strøm. 110 vs 230..

Helt tråløst blir det heller ikke da disse høytalerene har egne forsterkere som må ha strøm. I og med at USA bruker 110 volt må du altså ha en trafo pr. høytaler og spilleren.

Tråløse høytalere fungerer fint der du har mulighet til og plassere høytalerene på en " normal " måte, altså at du har en stikkontakt plassert der det er naturlig og sette høytaleren.

Du kan også se på muligheten med en soundbar.
http://www.nettdata.no/catalog/product_ ... ts_id=1487

Ellers har ko flere merker lekkre systemer:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000zplrxB6T?ProductID=OBrD4QFHVwUAAAEQPHJ3.7op&CatalogCategoryID=JuPD4QFHBYcAAAEOxeI03xiL&Selected=Specifications#t_category_tabcontent

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.e ... tabcontent
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.07.2007 20.00.32 #3 av 5
Postet av: svenne
Jeg ser BOSE som det mest sannsynlige å kjøpe. Det er lite og hvitt... (Men dog ikke trådløst, dessverre)
Ofte er det slik at at det bare er å skifte kabelen med elektriske ting kjøpt i USA...
Trafoen er beregnet både for 110 og 220 V. Vet ikke om det er slik med BOSE.
Men en annen sak er jo det med sone I og II i DVD-spilleren... Det er kanskje en verre nøtt å knekke;-)
på Ebay koster jo ikke et boseanlegg stort i forhold til her.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.08.2007 09.59.46 #4 av 5
Postet av: melvin tix
en annen ting du må tenke på er hva annet har du som er trådløst?
jeg tenker da på trådløst internett, trådløse lysdimmere? trådløse alarmsystemer osv? du må bare huske på at for mange trådløse installasjoner innenfor samme område kan gi uønsket utslag på hverandres signaler.

bare til informasjon
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.08.2007 10.29.18 #5 av 5
Postet av: svenne
Huff. Det hørtes ikke bra ut. Takk. Jeg har vel allerede forsonet meg med at det blir med ledninger... Kjøpte noe ledningskjulegreier på Clas Ohlson jeg tenkte å bruke.
Men de sier i butikken (Expert) at det kommer et nytt BOSE Lifestyle nå...
Uten at dette har noe med trådløst å gjøre.
Men det har i hvertfall fått meg til å sitte på gjerde å se hva dette er for nytt, og hvor mye de nåværende modeller faller i pris.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar