Logo

toshiba hd-ep10.. dts master ?

Skriv et svar
15.01.2008 08.51.44 #1 av 6
Postet av: gRoz
får meg snart en toshiba hd-ep10 så lurer eg på om eg får brukt dts hd master audio elle hva nå en lydsporet på pianisten heter.. har en forsterker av type yamaha Rx-v861 å di andre formatene fungerer glimrende gjennom pcm vil dts'en gå gjennom den samme prossessen eller er de nødvendigt med en forsterker som støtter di nye formatene her?

mvh Gøran
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2008 08.56.49 #2 av 6
Du må ha en reciver med støtte for de nye høyoppløste lydformatene for å få dette, din reciver har ikke støtte for dette og konverterer dine signaler til LPCM, som er ca like bra.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2008 09.32.51 #3 av 6
Postet av: Rune
"gRoz" skrev:får meg snart en toshiba hd-ep10 så lurer eg på om eg får brukt dts hd master audio elle hva nå en lydsporet på pianisten heter.. har en forsterker av type yamaha Rx-v861 å di andre formatene fungerer glimrende gjennom pcm vil dts'en gå gjennom den samme prossessen eller er de nødvendigt med en forsterker som støtter di nye formatene her?

mvh Gøran

Desverre er det ingen måte du får benyttet DTS HD Master Audio signalet. Spilleren kan ikke sende lydformatet ut og kan heller ikke konvertere det til PCM.

Du vil ende opp med DTS Core med 1500 kbit som er en del bedre enn de fleste DVD utgivelser.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2008 09.56.49 #4 av 6
Postet av: gRoz
hvor mange kbit ligger bitraten på DTS HD Master Audio da i forhold til dts core sine 1500?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2008 10.08.16 #5 av 6
Postet av: Rune
"gRoz" skrev:hvor mange kbit ligger bitraten på DTS HD Master Audio da i forhold til dts core sine 1500?


DTS HD Master Audio sin bitrate varierer avhengig av hvor avansert lyden er. Siden lydsystemet er tapsfritt vil det ta plassen det krever. DTS selv mener at ved 1500 kbit vil mye av filmen i praksis være lossless da et DTS HD Master Audio lyd ofte i snitt ligger rundt 1500 kbit. (snakket med en DTS repressentant på IFA messen som la ut om dette)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2008 10.16.55 #6 av 6
Postet av: gRoz
godt alt :) da var de bare å vente til lefdal klarer å få heim hd-ep10 til meg som jeg egentli sko hatt i går.. har vert uten hd spiller i 1mnd å 1uke.. å di mener på di ikke får den før neste uke :/ hadde de ikke vert for eg hadde kjent en der inne å eg sendte sms til han i går hadde jeg aldri fått beskjed om at den ikke kom.. "bra service"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar