Logo

To spørsmål angående HTPC

Skriv et svar
28.01.2008 15.18.21 #1 av 4
Postet av: HBB
Jeg lurer på to ting i forbindelse med HTPC.

1. Er det mulig å se på film fra en HTPC selv om min TV (panasonic TH-42PX71) ikke støtter 1:1 pixelmapping?

2. Noen kabinetter har display. Er det mulig å spille musikk fra HTPC og styre musikken ved hjelp av displayet, slik at tven ikke behøver å stå på?

HBB
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.02.2008 01.43.30 #2 av 4
Ja det er mulig, men oppløsningen/bildet kan bli litt annerledes etter det jeg har sett på plasma apparater.

Det er mulig på de fleste kabinettene med skjerm å spille av musikk etc uten å måtte skru på fremviser, men sjekk dette grundig før du skal kjøpe.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2008 09.30.32 #3 av 4
Postet av: petre2006
"HBB" skrev:Jeg lurer på to ting i forbindelse med HTPC.

1. Er det mulig å se på film fra en HTPC selv om min TV (panasonic TH-42PX71) ikke støtter 1:1 pixelmapping?

2. Noen kabinetter har display. Er det mulig å spille musikk fra HTPC og styre musikken ved hjelp av displayet, slik at tven ikke behøver å stå på?

HBB


1. Ja, såfremt ditt apparat støtter 1:1 vil det ikke stå på HTPC'n, såfremt du tar det ut fra DVI/HDMI kontakten
2. Ja, det er mulig. Finnes ulike varianter, de med LED og de med LCD display. Litt mer knot (mine erfaringer) med de på LED, men de er fullt programmerbare, men krever litt ekstra hodebry. De med LCD display viser jo selve desktopen på windows, så der er det ikke mye vanskelig :-)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2008 09.57.59 #4 av 4
Postet av: teebee
"petre2006" skrev:
"HBB" skrev:Jeg lurer på to ting i forbindelse med HTPC.

1. Er det mulig å se på film fra en HTPC selv om min TV (panasonic TH-42PX71) ikke støtter 1:1 pixelmapping?

HBB


1. Ja, såfremt ditt apparat støtter 1:1 vil det ikke stå på HTPC'n, såfremt du tar det ut fra DVI/HDMI kontakten
Petter


han spør om det går an å se film via htpc siden tv ikke støtter 1:1 pixelmapping.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar