Logo

To lilla vertikale striper på TH-50PX70

Skriv et svar
27.07.2007 21.14.11 #1 av 21
Postet av: Silver99
Hei,

Jeg kjøpte et TH-50PX70 i Mars hos Komplettdata. Jeg har vært veldig fornøyd med det, inntil for et par dager siden, da jeg oppdaget to lilla vertikale striper, som går fra topp og helt til bunnen av skjermen. Noen ganger synes de ikke så godt, avhengig av hva som vises på skjermen, mørk eller lys bakgrunn, men det er rimelig irriterende i lengden.
De samme stripene er der om jeg ser på en DVD.

Noen ide om hva dette kan være, evt. om andre har vært borti samme. Dersom det ikke er en innstillingssak, får jeg vel kontakte Komplett.

Mvh
Øyvind
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.07.2007 08.25.32 #2 av 21
Postet av: kjelle
en kamerat av meg hadde samme problem med sin LG tv en gang.Vi kom etter mye prøving og feiling frem til at det var forstyrrelser på strømnettet som gjorde at stripene kom.Problemet forsvant da han begynte å ta ut strømkontakten da han skrudde av tven for kvelden.Tipper du også kan få fixet problemet,(hvis det ikke er tven det er noe feil med) med å kjøpe en monster powercenter strømrenser.
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.07.2007 20.38.43 #3 av 21
Postet av: Silver99
Jeg tok ut stikkontakta i går kveld, og TV'n var avslått i mer enn 10 timer, men stripene er der fortsatt. Får kjøpe en strømrenser og se om det hjelper, hvis ikke kontakter jeg Komplett for bistand/reklamasjon.

Takk for tipset.

Mvh
Øyvind
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.08.2007 21.59.54 #4 av 21
Postet av: Silver99
Dessverre hjalp ikke Monster strømrenseren til 1000 kroner. Stripene er der for og bli. Har resatt verdiene på TV'n, koblet fra hjemmekinoanlegg, koplet fra TV kabel, prøvet strøm fra forskjellige kontakter.

Kontaktet Komplett, kontakt Panasonic sa de. Liker slett ikke og kjøpe produkter et sted og så må gjøre jobben sjøl med og ringe et annet sted når det er problemer, men slik er det nå. Veldig skuffet over at feil oppstår på en tre måneder gammel TV til 20.000+, har aldri hatt feil de første 5 årene på noe annet TV gjennom de siste 30 år. Nå er det bare og ta Panasonic'en ned fra veggen for og lese av serienummeret. møkkajobb. :x Ringer Panasonic i morgen, håper de ikke skal ha meg til og kjøre TV'n inn, eller sende den, har ikke plass i bilen til det.

Ellers er jeg fortsatt interessert i tips fra evt. andre som har hatt lignende feil og hva feilen var. Som sagt, to distinkte vertikal lilla striper som nesten deler skjermen i tre like store deler, veldig godt synlig på lyse bakgrunner, mens de ikke kan sees når bakgrunnen i TV bildene er mørke, de er alltid der, på TV og under DVD avspilling.

Har kjørt inn TV'n med variable innstillinger på kontrast og lysstyrke etc, kun vært litt over middels som maks.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.08.2007 16.05.30 #5 av 21
Postet av: kjelle
dette er dårlig kundebehandling av komplett.Tror at komplett skal vere lovpålagt å fixe opp i dette,å ikke du.sløvt av dem spør du meg
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.08.2007 20.02.52 #6 av 21
Postet av: jimmy
Hei
Jeg har en TH42-PV600E som jeg kjøpte i september, og jeg har også fått 2 vertikale sterker på skjermen. De forandrer farge etter hva farge det er i bildet.
Har fått beskjed om at den skal sendes til rep. men har ikke gjort noe mer enda.
Hadde vært fint å høre hvordan det går med TVen din.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.09.2007 08.57.28 #7 av 21
Postet av: Silver99
Siste:

Service Experten i Oslo har konstantert dette:

Demontert, feilsøkt konstatert defekt PDP panel.
Forsøkt å byttet C1 board og C2 board, men fortsatt feil

Panelet er bestilt fra Panasonic, så får vi se hor lang tid det tar.

Kort oppdatering:

Etter og ha kontaktet Panasonic og gitt de noen opplysninger, ble jeg oppgitt telefonnr til en av deres servicepartnere i Oslo. Jeg ringte dit, de var hyggelige nok, men jeg må selv bringe inn TV'n, de har ingen henteservice og reparerer ikke på stedet.

Så da blir det og prøve og få skjermen vertikalt inn i baksetet på stasjonsvogna, TV'en er tross alt ganske svær og veier ikke ubetydelige 45 kg og tåler tydeligvis veldig lite, så strappe den fast og fylle på med noen gamle dyner og puter, og så håpe på en smertefri tur.

Jævlig frustrerende at dette skjer med en flunka ny TV, og hvem vet hvor lang tid de bruker på reparasjon, har lest om skrekkhistorier på mange uker! I mellomtiden får jeg klare med den ganle 32'. Den er gammel, men har aldri hatt feil på den!

Hilsen misfornøyd Panasonic eier!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.10.2007 12.10.11 #8 av 21
Postet av: jivac
Har du hørt noe mer?
På min PV600 har jeg også oppdaget vertikal stripe.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.10.2007 20.26.53 #9 av 21
Postet av: Dr.Oetker
Dette er meget foruroligende. Det er andre Panasonic plasma-eiere på avforum som opplever samme problemet med vertikale striper på skjermen. Skal bli spennende å følge denne saken videre. Fikk min 37PV70 forrige uke og skal sjekke jevnlig etter vertikale striper.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2007 14.16.24 #10 av 21
Postet av: jivac
Har foreløpig en vertikal stripe på min(42PV600), kom etter ganske nøyaktig ett år. Skal ta kontakt med forhandler i dag og se hva som blir gjort.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.10.2007 06.52.44 #11 av 21
Postet av: Silver99
Panasonic ga ServiceExperten i Oslo beskjed om og destruere TV'n, jeg fikk pengene kjapt tilbake fra Komplett. Etter noe overveielse har jeg bestilt et nytt Panasonic 50'. Jeg var veldig fornøyd med bildekvaliteten, og velger og tro at jeg ikke får en mandagstv til :shock:

Jeg har også lest om andre som har tilsvarende feil på Panasonic, så de må ha noe problemer med panelene. Når jeg var hos Service Experten i Oslo, så så jeg det sto ganske mange Panasonic esker der. sendt inn for rep. Alle hadde Vieira merket på seg, så dette var rimelig nye TV'er. Litt betenkelig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.10.2007 08.58.27 #12 av 21
Postet av: Augemo
"Silver99" skrev:Panasonic ga ServiceExperten i Oslo beskjed om og destruere TV'n, jeg fikk pengene kjapt tilbake fra Komplett. Etter noe overveielse har jeg bestilt et nytt Panasonic 50'. Jeg var veldig fornøyd med bildekvaliteten, og velger og tro at jeg ikke får en mandagstv til :shock:

Jeg har også lest om andre som har tilsvarende feil på Panasonic, så de må ha noe problemer med panelene. Når jeg var hos Service Experten i Oslo, så så jeg det sto ganske mange Panasonic esker der. sendt inn for rep. Alle hadde Vieira merket på seg, så dette var rimelig nye TV'er. Litt betenkelig.


Vurderte å kjøp Panasonic "folkeplasma´n" jeg også, men har hatt dårlig erfaring med driftsikkerheten på dette merket tidligere. Både tidligere tv og videomaskin streiket etter få år. Ble derfor Pioneer på meg, et merke som jeg utelukkende har hatt gode erfaringer med.

Må legges til at jeg var utrolig fornøyd med lyd/bilde på de Panasonic-produktene jeg har hatt tidligere, men som sagt driftsikkerheten stiller jeg et spørsmålstegn med.

Nevnte også dette for en selger på Expert da jeg skulle kjøpe ny plasmaskjerm forleden (valget stod mellom Panasonic og Pioneer). Han bekreftet at de hadde hatt flere Panasonic-skjermer inne til service. Pioneer-skjermer var sjeldent innom serviceverkstedet. Bekreftet altså mine antakelser, men kan jo være at en "dyktig" selger ønsket å "prakke på meg" Pio´n istedet (ble Pioneer 4270XA kontra Panasonic PV74E)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.10.2007 09.19.39 #13 av 21
Postet av: AndreWerdenskrieg
Jøss, dette var trist. Har ikke hørt om dette tidligere, så dette kom litt overraskende på meg. Har alltid hatt inntrykk (og erfaring) med at Panasonic leverer kvalitet. Både mine to brødre, min svoger, mine svigerforeldre, flere venner og jeg selv har hatt/har Panasonic og har heldigvis utelukkende positive erfaringer.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.10.2007 18.17.19 #14 av 21
Postet av: kjelle
hvis maN tenker på hvor mange tver panasonic faktisk selger i dette landet her så er det kansje ikke så rart at noen av dem er feil på..viss man regner % av totalt solgte apparater med feil så kan godt hende panasonic kommer best ut pga de selger så mange tver.. personlig tror jeg LG og samsung vil komme forferdlig ut på en slik liste.. Jeg har hatt 2 panasonic plasmaer og 1 LG . alle av dem har fungert utmerket.
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.10.2007 08.01.27 #15 av 21
Postet av: 1080p
Har vurdert 50 tommeren med full HD, men blir littt betenkt med alle disse vertikale stripene, hvor lenge kan man med kjøpsloven i hånd forlange at feilen blir fikset uten å måtte betale noe for reprasjonen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar