Logo

Tips om anbefalte komponenter HTPC 8-12k

Skriv et svar
25.11.2005 15.30.27 #1 av 2
Postet av: JHS
Jeg skal bestille meg en HTPC i.la. et par dager. Satser på økonomivarianten på 8-12k. Skal ha en 1366x768 skjerm. Trenger ikke tilfredsstille mer enn 720p kravene. Skal prøve å kjøre litt ffdshow...
Det er viktig at den kan kjøles mest mulig passivt og at den blir støysvak. Regner med at AMD blir valget, kanskje en 3000+. 2x512Mb med grei kvalitetsram burde holde.
Lurer endel på tv-kort. Kan være smart med to analoge tunere. Har ikke bruk for digital-tv tuner, da jeg ikke har satelittmottaker. Kobles til UPC analogt kabelnett. Må ha HW MPEG2 dekoder.
Lydkort er et like stort spørsmål... Hva trenger man her..? Skal koble lyden til en 5.1 receiver, men vet ikke om jeg trenger optisk utgang, eller bruker HDMI, eller gud vet hva.... :wink: Trenger spesielt tips rundt dette. Er ikke integrerte lydkort bra nok? Må man ha Audigy2 eller hva som enn er bra nok nå i dag... :shock:
Harddisk tipper jeg blir en 250 Gb stillegående sak.
Også var det power da... Noe sillegående... NorthQ kanskje.... Tips?
Kabinett skal jeg ikke spørre om.. Det blir vel mer en smakssak...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2005 16.40.34 #2 av 2
Postet av: lucy
"JHS" skrev:Jeg skal bestille meg en HTPC i.la. et par dager. Satser på økonomivarianten på 8-12k. Skal ha en 1366x768 skjerm. Trenger ikke tilfredsstille mer enn 720p kravene. Skal prøve å kjøre litt ffdshow...
Det er viktig at den kan kjøles mest mulig passivt og at den blir støysvak. Regner med at AMD blir valget, kanskje en 3000+. 2x512Mb med grei kvalitetsram burde holde.
Lurer endel på tv-kort. Kan være smart med to analoge tunere. Har ikke bruk for digital-tv tuner, da jeg ikke har satelittmottaker. Kobles til UPC analogt kabelnett. Må ha HW MPEG2 dekoder.
Lydkort er et like stort spørsmål... Hva trenger man her..? Skal koble lyden til en 5.1 receiver, men vet ikke om jeg trenger optisk utgang, eller bruker HDMI, eller gud vet hva.... :wink: Trenger spesielt tips rundt dette. Er ikke integrerte lydkort bra nok? Må man ha Audigy2 eller hva som enn er bra nok nå i dag... :shock:
Harddisk tipper jeg blir en 250 Gb stillegående sak.
Også var det power da... Noe sillegående... NorthQ kanskje.... Tips?
Kabinett skal jeg ikke spørre om.. Det blir vel mer en smakssak...
http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10157
Si vis Pacem, Para bellum
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar