Logo

TIPS HTPC alternativ på COOP

Skriv et svar
28.01.2005 10.08.07 #1 av 8
Postet av: oyvindbn
COOP selger nå en PC som virker som et gunstig HTPC-alternativ.

Står at tuneren takler både analoge og digitale signaler, men digitale via DVB-T (se link til COOP). Betyr det at jeg ikke kan bruke den til å ta opp programmer via mitt digitale kabel-tv anlegg?? :?

Trenger tips/anbefalling her - mulig jeg går for denne...


Sjekk omtale hos dinside.no:
http://www.dinside.no/php/art.php?id=115975

Her er COOPs infoark om PC'en:
http://www.coop.no/_bin/3f4b2f4a-477b-4 ... fc19ae.pdf

/øyvind
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.03.2005 18.49.39 #2 av 8
Postet av: Rune
DVB-T er beregent for bakkenett, mens det er DVB-C standarden som bruker på kabel TV. Derfor vil det nok ikke fungere. I tillegg er det kryptert på kabelnettet.

Ellers gir vel PC'n svært mye ytelse for pengene.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.03.2005 16.52.44 #3 av 8
Postet av: kWern
Har denne PCen (Medion 8383XL) stående på kontoret/gjesterommet, tilkoblet en Dell 2005FPW (20" widescreen lcd-skjerm) og knøttesettet til Logitech (X-530, god lyd til å koste så lite). Fungerer fin-fint som spillrom (HalfLife 2 i 1680X1050 er konge!), men PCen fungerer også flott som hjemmekino, siden jeg har et par kabler gjennom veggen til TVen og surroundanlegget i det tilstøtende rommet. Siden anlegget står på andre siden av veggen, kan jeg bruke en kort RGB-SCART til TV og optisk digital lyd til anlegget. Fjernkontrollen går gjennom veggen, siden den går på radiosignal (tastatur og mus også, hvis jeg legger senderen ut i stuen. - PCen har Blåtann, så med blåtann-tastatur, ville det fungert bedre).

Det er visstnok mulig å snappe opp prøvesignal fra Tryvann over det digitale bakkenettet, men det har jeg ikke prøvd. Tar inn vanlig fra lufta foreløpig, siden jeg ikke har fått kabel inn i huset ennå (Bedre inntak enn fra TVen faktisk...?).

Eneste aberet er at den støyer en del. Vurderer å bytte ut vifter (hørt andre har gjort dette med hell), men det plager meg i grunnen ikke mye, siden den står i et annet rom når stillhet fra maskinen er viktigst; hjemmekino. Noen ideel HTPC er den kanskje ikke, men slik jeg har plassert den, er den god til det meste, om ikke alt.

Anbefaler denne i hvert fall. Gadd ikke bygge selv denne gangen, og måtte ha en brukbar PC i hus nå, så derfor ble det altså daglivare-PC på meg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2005 12.02.18 #4 av 8
Postet av: oyvindbn
Jeg er også godt fornøyd med specen på denne, bortsett fra støy. Det bråker mye! Har du eller andre noen linker til andre som har gjort noe med dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2005 22.37.34 #5 av 8
Postet av: kid
Imponerende pakke til prisen egentlig, med tanke på hvor man kjøper denne. Eneste jeg har å utsette på den, er egentlig pris med tanke på hva det koster å bygge den selv. Skjermkortet er av rimeligere art, helt sikkert "billig-ram" (litt kritisk idag). Men ellers en helt greit htpc, et godt alternativ. Tror man kan få mye moro med den ja 8) Støy er ikke noe problem da, rimelig å ordne dette med nye vifter og eventuellt litt isolering.. Må ta en tur å se på denne i morra!
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2005 07.17.59 #6 av 8
Postet av: arntos
Må vel være mulig å få noe bedre til den prisen, 10mnd etter dette tilbudet ble utgitt.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2005 12.17.49 #7 av 8
Postet av: kid
alt er mulig, personlig har jeg aldri vurdert annet enn å bygge selv, tar bare turen av ren nysgjerrighet for å se på denne. Bestandig spennende med tilbuder.
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.10.2005 11.53.01 #8 av 8
Postet av: kWern
"oyvindbn" skrev:Jeg er også godt fornøyd med specen på denne, bortsett fra støy. Det bråker mye! Har du eller andre noen linker til andre som har gjort noe med dette?


Jeg har byttett ut vifter og modifisert denne en del. Syntes også den bråket en del. Dette fordi den har en funnel til CPU-vifta, og kabinettet er så og si potte tett, med nesten ingen luftgjennomstrømning. Systemet baserer seg helt og holdent på strømforsyningens vifte for å få varm luft ut av kabinettet, samt via CPU-vifta. Dette gjør at skjermkortet og CPU blir nokså varmt (rundt 70 grader!).

Løste dette med vannkjøling til både CPU og GPU, samt et par kainettvifter med styring. Bruker Tt BigWater, som er litt i billigste laget, og som andre på f.eks, http://www.overklokking.no klager høylydt over. - Men jeg har ikke hatt noen helst problemer siden jeg installerte dette i april. Nå ligger tempen på under 50 ved hard belastning.

Er ellers meget godt fornøyd med denne. Skjermkortet er slettes ikke verst, og kjører på 6600GT hastighet med 500Mhz på GPU og 1000Mhz på minnet (brukte coolbits registry hacken, som åpner innstillingsmulighetene til Nvidia).

Å kjøpe denne maskinen nå, er vel ikke aktuelt, arntos og kid, da den tross alt er steingammel (hele 10 måneder gammel!).

Et lite tips til slutt: Har du NVIDIA-skjermkort, så glem ikke å laste ned Pure Video, som gir merkbart mye bedre bilde på DVD og WMV-HD.

Ellers har jeg lest en del på tyske forum (http://www.pcwelt.de/forum/forumdisplay.php?s=19187333863dcbaa854afb8217fcf5f5&f=66), der mange sverger til kobber eller AlCu kjøleren til Zalman. Uansett er det en grei affære å skifte vifte/kjølesystem, bare vær oppmerksom på at hovedkortet må ut, og du må huske hvor alt skal være. Ti tommeltotter og fobi mot PC-innmat anbefales ikke.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar