Logo

Thomson eller Philips, eller noe annet..?

Skriv et svar
25.05.2004 12.49.44 #1 av 9
Postet av: xerox
Må ha ny tv til sommeren!

Vurderer en Thomson 52JW642S som selges på elkjøp til 19995,-. Er en 52" bakprojeksjonstv.
Har egentlig hørt en del negativt om bakprojeksjonstver, bla at bildekvaliteten ikke er så bra og de har liten synsvinkel.
Noen erfaringer?

Vurderer også Philips 32PW9509 som er en 32" widescreen med pixel plus 2. koster 13995,-

Budsjettet er egentlig 15 tusen, men kan legge på litt ekstra for å få en 52" hvis det er verdt pengene da..?
Har ikke så mye erfaring med tv, så fint hvis noen har noen anbefaligner? :D
Mvh
Ole
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.05.2004 18.05.27 #2 av 9
Postet av: BjørnChrister
Jeg har kikket på den Thomson TV'n men jeg satset på en 42" Plasma heller som Elkjøp selger til 25k. Jeg er kjempefornøyd med det valget.

Syns Thomson blir for avhengig av sitteplassering.
BC
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.05.2004 08.19.56 #3 av 9
Postet av: fredde
Har også vært å kikket på den Thomson på Elkjøp. Ikke for å kjøpe men stod i kø, så jeg fikk god tid til å titte på den. Når man sitter rett fremfor TV så kan man allerede se mørkere sjateringer i alle hjørnene. Så jeg mener at det er altfor dårlig synsvinkel på det. Hadde jeg vært produktsjef hos Thomson hadde jeg heller aldri sluppet dette på markedet.

Men der er nå min mening....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.06.2004 14.55.46 #4 av 9
Postet av: xerox
Ok, takk for tips! Var vel egentlig det jeg fryktet med Thomson'en..
kanskje plasma da! :D
Mvh
Ole
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.06.2004 11.29.07 #5 av 9
Postet av: Mikael
kjøp Philips 32PW9509 pixel plus 2. 13995,- Du finner ikke bedre tv til den prisen.
Hold deg unna thomsen (saba ,telefunken) ikke bra kvalitet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.06.2004 22.04.12 #6 av 9
Postet av: FOXOR
32PW9509 er uten tvil en av de beste 32" TVene på markedet idag. Når det kommer til bakprojeksjon så er det endel smak og behag. Thomson bakprojksjons TV'ene synes jeg er helt knall . Har et skarpere bilde og gjengir bedre farger enn billlig plasma tvene. Eneste negative er innsynsvinkel.

Thomson er forresten den 2ndre største bilderør produsenten i verden. De leverer bla annet til philips,rca, osv. Hvillket bakgrunn har du for å si at thomson er dårlig kvalitet? Må si meg sterkt uenig der. saba\ telefunken er OEM merker. Klistrer navnet sitt på kina varer. Der kan man jo si at kvaliteten ikke er i første rekke..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.06.2004 17.58.24 #7 av 9
Postet av: - MaRe -
"FOXOR" skrev:32PW9509 er uten tvil en av de beste 32" TVene på markedet idag. Når det kommer til bakprojeksjon så er det endel smak og behag. Thomson bakprojksjons TV'ene synes jeg er helt knall . Har et skarpere bilde og gjengir bedre farger enn billlig plasma tvene. Eneste negative er innsynsvinkel.

Thomson er forresten den 2ndre største bilderør produsenten i verden. De leverer bla annet til philips,rca, osv. Hvillket bakgrunn har du for å si at thomson er dårlig kvalitet? Må si meg sterkt uenig der. saba\ telefunken er OEM merker. Klistrer navnet sitt på kina varer. Der kan man jo si at kvaliteten ikke er i første rekke..


Jeg har akkurat kjøpt meg den Plasma Tv`n som Elkjøp hadde til 25K som er satt opp til 30K nå og da så jeg på den 52" til Thompson og etter min mening synes jeg den hadde elendig bilde! Har sett på mange Thompson Tv`r i gjennom årene og det er helt nede i 28-32" CRT tv`r og opp til 52" Bakproj. tv og jeg synes Thompson leverer dårlige bilder i forhold til Philips,Sony etc. :roll: Det er nok mulig at den takler bedre farger en plasmaen men du og du hvor mye bedre bildekvalitet\skarphet plasmaen gir :!: :D :wink: Jeg går heller etter KVALITET enn KVANTITET. 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.06.2004 19.40.07 #8 av 9
Postet av: Mikael
"FOXOR" skrev:32PW9509 er uten tvil en av de beste 32" TVene på markedet idag. Når det kommer til bakprojeksjon så er det endel smak og behag. Thomson bakprojksjons TV'ene synes jeg er helt knall . Har et skarpere bilde og gjengir bedre farger enn billlig plasma tvene. Eneste negative er innsynsvinkel.

Thomson er forresten den 2ndre største bilderør produsenten i verden. De leverer bla annet til philips,rca, osv. Hvillket bakgrunn har du for å si at thomson er dårlig kvalitet? Må si meg sterkt uenig der. saba\ telefunken er OEM merker. Klistrer navnet sitt på kina varer. Der kan man jo si at kvaliteten ikke er i første rekke..


Har fagbrev i serviceelektronikk, reparert tv i ca 3 år.
Tror det gir meg god grunn til å si at Thomsen ikke er et kvalitets produkt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.06.2004 14.26.41 #9 av 9
Postet av: - MaRe -
"Mikael" skrev:
"FOXOR" skrev:32PW9509 er uten tvil en av de beste 32" TVene på markedet idag. Når det kommer til bakprojeksjon så er det endel smak og behag. Thomson bakprojksjons TV'ene synes jeg er helt knall . Har et skarpere bilde og gjengir bedre farger enn billlig plasma tvene. Eneste negative er innsynsvinkel.

Thomson er forresten den 2ndre største bilderør produsenten i verden. De leverer bla annet til philips,rca, osv. Hvillket bakgrunn har du for å si at thomson er dårlig kvalitet? Må si meg sterkt uenig der. saba\ telefunken er OEM merker. Klistrer navnet sitt på kina varer. Der kan man jo si at kvaliteten ikke er i første rekke..


Har fagbrev i serviceelektronikk, reparert tv i ca 3 år.
Tror det gir meg god grunn til å si at Thomsen ikke er et kvalitets produkt.


:lol: :wink: Jepp,kan vell ikke ha bedre bevis enn det!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar