Logo

Terratec Cinergy Hybrid T USB XS

Skriv et svar
28.10.2007 03.16.15 #1 av 2
Postet av: MrsSandis
Hei!
Mitt spørsmål er vel nesten litt off topic i et hjemmekinoforum, men det er hjemmekinoen hos oss som har satt meg i "denne situasjonen"!
Har kjøpt meg en sli dings til PC. Skal da kunne se de frie kanalene i dig. bakkenett. Har innstalert, søkt og funnet masser av kanaler - noen mer "ufrie", samt en del radiokanaler. Når jeg så skal se - eller lytte til disse kanalene, får jeg svart skjerm og dødt lydkort. Jeg klarer likevel å se text-tv. Finnes det noen i dette forumet som innhar noen form form kompetanse på dette. Har søkt nettet forlangs og baklengs, men finner ikke noe som hjelper eller gir svar.
P.S Sender det dig. bakkenettet i mpeg4 format nå? Og evt. bare det? Det kan da forklare hvorfor jeg ikke har bilde, men på virker det lyden?
MrsSandis- fruen på bakketoppen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2007 10.20.50 #2 av 2
Postet av: Bobben
"MrsSandis" skrev:Hei!
Mitt spørsmål er vel nesten litt off topic i et hjemmekinoforum, men det er hjemmekinoen hos oss som har satt meg i "denne situasjonen"!
Har kjøpt meg en sli dings til PC. Skal da kunne se de frie kanalene i dig. bakkenett. Har innstalert, søkt og funnet masser av kanaler - noen mer "ufrie", samt en del radiokanaler. Når jeg så skal se - eller lytte til disse kanalene, får jeg svart skjerm og dødt lydkort. Jeg klarer likevel å se text-tv. Finnes det noen i dette forumet som innhar noen form form kompetanse på dette. Har søkt nettet forlangs og baklengs, men finner ikke noe som hjelper eller gir svar.
P.S Sender det dig. bakkenettet i mpeg4 format nå? Og evt. bare det? Det kan da forklare hvorfor jeg ikke har bilde, men på virker det lyden?


Lyden i bakkenettet er HE-AAC (også kalt AACplus eller MPEG4 lyd).
Grunnen til at lyden ikke fungerer er at det ikke finnes software som takler dette enda. Det skal være et slikt DirectShow filter på vei som skal kunne fungere med http://www.dvbviewer.com men det er ikke å få tak i enda (det kan ta tid...).

Det er en lang tråd om dette på http://www.dvbviewer.info/forum/index.p ... 0&start=60

Du skal kunne få fram bilder på NRK1,NRK2 og NRK3 med riktig kodek. Jeg får NRKs video til å fungere med DVBViewer(med H.264 kodek) og Terratec Cinergy.

En sak som er litt dumt med Terratec Cinery er at alle krypterte PID'er filtreres bort i USB kortet (de sendes ikke videre til PC'n....). Det kan jo være interessant å sjekke bitrater med TransEdit (tilgjengelig på DVBViewer.com) på de krypterte kanalene også men dette blir totalt umulig med Terratec kortet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar