Logo

Tannoy Arena og Pioneer

Skriv et svar
22.04.2006 18.38.27 #1 av 6
Postet av: spider
Jeg vurderer å kjøpe Tannoy Arena 5.1 system og har samtidig veldig lyst på Pioneer 1015 (evt. 1016 når den kommer). Er det noen som har prøvd disse sammen ? Har fått tilbakemelding ifra en butikk der de mente at 1015 ble litt for svak for Tannoy-høytalerne. Har noen noe formening om dette ?

Vurderer også Mirage Nanosat, men tror nok Tannoy sine er i en annen klasse.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.04.2006 07.31.45 #2 av 6
Postet av: Audiophile-Arve
"spider" skrev:Jeg vurderer å kjøpe Tannoy Arena 5.1 system og har samtidig veldig lyst på Pioneer 1015 (evt. 1016 når den kommer). Er det noen som har prøvd disse sammen ? Har fått tilbakemelding ifra en butikk der de mente at 1015 ble litt for svak for Tannoy-høytalerne. Har noen noe formening om dette ?

Vurderer også Mirage Nanosat, men tror nok Tannoy sine er i en annen klasse.


Eg har høyrt Arena, og er imponert over ein god del av eigenskapane når det gjeld både klang, lydstyrke og dynamikk. Klangmessig bør dette passe godt til Pioneer, men for å få ut den gode dynamikken, kan det vere lurt å ha litt effekt å gå på. 1015 har eg til utprøving akkurat no, og må seie meg imponert over måten han fiksar mitt høgtalarsett (Mirage Omnisat/Nanosat, som du seier eit litt "lettare" oppsett enn Arena) både klangmessig og kanskje spesielt dynamisk. Rommet er mitt livlege lytterom #2 på 24m2, så har du noko vesentleg større enn dette, og ynskjer å spele svært høgt, kan det hende seljaren din har eit poeng.Men for lite effekt er iallfall i mitt oppsett berre tull å snakke om.
Helsing Arve
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.04.2006 07.51.11 #3 av 6
Postet av: Tannoy
Har litt erfaring med Tannoy, har selv Saturn serien.
Synes lyden blir betraktelig bedre dersom du har litt mer watt å fare med...derfor bør du satse på en reciever med litt krutt.
Tror allikevel at den Pioneeren du nevner burde holde...

Lykke til!
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.04.2006 20.12.56 #4 av 6
Postet av: spider
Har veldig lyst på Tannoy, men så var det dette med prisen....

Begynner å helle mer mot Nanosat. Vil jo bli ganske mye billigere med 5 Nanosat-høytalere og en Mirage-sub til ca. 4000 kr. Hvordan er Pioneer på musikk med nanosat ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.07.2006 19.13.54 #5 av 6
Postet av: Karsten
Har tannoy arena selv, og skal nå skaffe meg en forsterker

tenker på pioner vsx1016 eller dennon avr2807

ser pioner har 7ch - 150W og tror dennon har 110 watt men så er det jo allt det der (som jeg ikke kan:) med Ohm etc... så jeg har hørt man ikke skal bry seg for mye om det som er oppgitt.


denne tråden er jo litt gammel men om noen har noe annbefalinger om forsterkere som er bra-dårlige til tannoy arena er det bare og fyre løs :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.07.2006 08.05.35 #6 av 6
Postet av: kinogutt
Har nettopp mottat 5.1 oppsettet fra SVS (http://www.lsound.no)
Spiller oppsettet med en Yamaha 657 reciever.
Etter første "prøvetur" uten å han finjustert oppsettet, er jeg meget fornøyd. Subben er i særklasse :D
Når jeg vet at det blir enda bedre lyd etter litt mer justering og innspilling, så kan jeg anbefale SVS....

Er nybegynner, men glad i "fet" lyd, og det mener jeg at jeg har fått med det nye oppsettet. Kan ikke sammenlignes med tidligere. Rommet mitt er ca. 4,5x5m.

Bare et tips :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar