Logo

System krav 1080p HDDVD?

Skriv et svar
29.10.2007 23.43.54 #1 av 4
Postet av: betebete
Jeg har en pc med følgende specs:
AMD +3800 2gig ram, Nvidia Geforce 7800 GT


Jeg har en video på pc'n som er i 1080p HDDVD format. Og det hakker når jeg kjører denne.
Har prøvd å spille av i både mplayer vlc og zoom player.

Er PC'n min rett og slett for svak for å kjøre så høy oppløsning?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2007 18.31.32 #2 av 4
Postet av: ingobingo
Vet ikke hvor rask pc du må ha for å kjøre 1080p men den må være dødlig kraftig...har selv samme problem og flere kompiser har det også...
Kjører 1080i eller 720 i stede
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2007 19.05.16 #3 av 4
Jeg tror nok rett og slett det er prosessoren din som er for svak til å kjøre full-hd. Det er anbefalt at du har minst 2.4Ghz Dualcore. Må også si at det ikke er spesiell høy ytelse på skjermkortet ditt.

Prøv 720P.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2007 22.22.46 #4 av 4
Postet av: petre2006
Ok, skal 'brødø' deg litt med tips og noen spørsmål.

Kommer mye ann på chipsettet på hovedkortet også, så det kunne vert artig å visst enda mere.

1. Så, er det AM2 eller 939 sokkel til CPU?
2. Hvilket chipset? nForce, VIA eller kanskje ATI?
3. AGP eller PCIe skjermkort, evt. støtte for SLI? (plass til et skjermkort til?)
4. Hastighet på minnet (PCxxxx)? DDR2 eller vanlig DDR?

Halveis svar på disse spørsmålene om hva som er smart kan du få med en gang.

1. Hvis det er AM2 sokkel, kan du billig oppgradere CPU'en til en f.eks X2 5400 opptil X2 6000 , vil koste deg en plass mellom 8-1500,- Full HD krever sprek CPU, tror den du har er litt for liten for oppgaven.

2. nVidia 570 og 590 chipsettet er optimalt for full HD (levere, f.eks 520 og 550 er noe triste saker, da må du nok ned i 720p), samme er ATI 690 serien. VIA sitt chipset er brukanes til å lese epost og lese hjemmekino.no sine sider med, og knapt noe mer. Chipsettet er viktig, fordi den transporterer data mellom CPU/Minne og skjermkort m.m

3. AGP er desverre utdatert teknologi. DVS, det fungerer godt til enklere litt eldre spill og ellers et godt vanlig system. Man får enda kjøpt AGP kort opp til 7800 serien, men jeg tviler på at det vil gå noe høyere enn det. Har du et PCIe kort, og i tillegg støtte for SLI (to skjermkort) kan du trøkke i ett til og koble disse sammen. Da får du straks mer kraft på bilde siden, men da er det viktig å ha knall CPU. Da tenker jeg AMD X2 5400 og oppover.

4. Og til slutt, DDR2 var en revolusjon når det kom, det tar transport av data til nye høyder, og vanlig DDR minne kan ikke måle seg. Dette er ikke et must, du har nok minne slik jeg leser det (2GB) og tror ikke flaskehalsen din er der, uansett om det er DDR eller DDR2

Vel, jeg testet en full HD(1080p) snutt på mitt oppsett, og det glir som bare det igjennom. Hvilket oppsett jeg har?

1. XFX 8800 GTX skjermkort
2. AMD 6000+ X2 CPU
3. 3GB PC6400 DDR2 minne
4. Seagate Barracuda disk

Fotnote; Skal du eller om du har muligheten, for å sette inn ett skjerkort til, så husk at strømforsyningen må være dimensjonert for dette. Typisk er 500+++ watt

Japp, da venter jeg på svar

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar