Jeg har drevet mye med elektronikk og data. Har 4 års utdanning innen elektronikk og automatikk.
Er selv musikkelsker og kresen person på kvalitet.
Når det gjelder dette med kvalitets forskjell på kabler, så er det faktisk forskjell. MEN, kobber er kobber. Derimot hvor mye oksygen det er i kobberet kan spille en rolle. Altså kvaliteten på kobberet....
Det å kjøpe en billig kabel fra Europris eller biltema, joda det funker og du får bra lyd. Teknologien idag ved produksjon av kobber er ikke slik den var for 20 år siden. En hver fabrikant kan enten selv lage det eller kjøper inn god kobber.
Men det å gå og kjøpe en Monster kabel på 2 meter til 800 kr ser jeg på som latterlig. Da vil jeg bare si at du er blitt lurt. Kabelen er i seg selv bedre enn en ordinær kabel, og den er lagd på profesjonelt vis. Men for ingen nytte til deg, bare for at de skal tjene gode penger.
Å kjøpe en ordinære kabel hos Elkjøp eller Clas Ohlson er der du får kabel for pengene dine. Disse kablene er mer enn bra nok skjermet og kobberet er 99,99% oksygenfritt.
Selv har jeg alt fra Tara Labs og Hama til Clas Ohlson kabler.
Det dyreste er ikke bestandig det beste.
Kjøp det du føler er mest fornuftig og ikke det reklamen sier er best for hjemmekinoen din.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube