Logo

Svart/hvitt bilde på tvn

Skriv et svar
01.12.2007 18.31.59 #1 av 6
Postet av: oleisbest
Når jeg kobler datamaskinen til tvn får jeg ikke farger på skjermen. Har lest litt rundt og forstått det slik at dette kommer av videoformatene som brukes. Er det noen måte jeg kan fikse dette på? Er det mulig å endre signalet fra datamaskinen til å sende ut PAL slik at det blir likt med tvn?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2007 20.38.46 #2 av 6
Postet av: MindWaste
hadde vært ok med litt mere info om hva slags tv, hvilken kabel du bruker osv...
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2007 20.46.58 #3 av 6
Postet av: Rune
Du brukre kanskje overgang til scart? Tipper du bruker en scartinngang som mangler støtte for s-video.

Sjekk denne guiden:
http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_pc_tv.asp
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2007 00.15.33 #4 av 6
Postet av: oleisbest
Jeg bruker en s-video kabel med overgang til scart. Tvn er en 5-7 år gammel Radionette, tvn har kun 1 stk scart inngang. Har allerede vært inne på den guiden du linker til å tittet. Klarer ikke å finne frem til noen innstillinger på selve tvn som gjør at jeg kan skifte mellom ntsc og pal. Klarer heller ikke finne en slik innstilling på datamaskinen. Har et ATI skjermkort, klarer heller ikke her (gjennom Catalyst Control Center) å finne en innstilling som gjør at jeg kan skifte mellom ntsc og pal.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2007 08.20.04 #5 av 6
Postet av: Rune
Problemet er ikke NTSC/PAL, men s-video/kompositt.

Hvis du ikke kan tvinge skjermkortet til å kjøre kompositt ut via s-video utgangen trenger du overganger som er nevnt i guiden.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2007 13.40.05 #6 av 6
Postet av: oleisbest
Du vet ikke om det er mulig å tvinge ATI skjermkort til å kjøre kompositt?

Dette vil ikke være et problem på nye tver? Venter på en Panasonic pv70.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar