Logo

Surroundpakke !!!!

Skriv et svar
04.02.2008 20.28.47 #1 av 9
Postet av: Terjers
Jeg er ganske ny i gamet. Prøver å tilegne meg mest mulig informasjon om høyttalere. Jo mer jeg leser, desto mer skjønner jeg at hvis jeg skal finne ut alt blir jeg aldri ferdig. Derfor spør jeg her. Jeg skal ha høyttalerpakke til film/musikk. Jeg har en H/K AVR 245 og 15 kvm kjellerstue. Har kikket på følgende pakker: Dali Concept 2, Klipsch RB-51, Audio Pro Black Pearl, Cerwin Vega 63 og en Dynavoice Kombo (s-5 + s 4) Hold prisen utenfor, den er omtrent det eneste jeg klarer å vurdere selv. :lol: Hvilken bør jeg velge ? Jeg er glad i litt "fet" lyd. Type "Loudness"
Samsung UE46B6050/Harman Kardon AVR 245/Xbox360/B & W DM685/B & W CC6 S2/JVC SP-X50/XTZ W99 10.16/Nordost Flatline
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2008 20.43.00 #2 av 9
Gode alternativer du har valgt, kan du fortelle oss litt om din musikksmak?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2008 20.48.12 #3 av 9
Postet av: Terjers
Jeg er ganske altetende, men det går mest i rock. Pink Floyd, AC/DC, Rolling Stones etc, men kan også finne på å sette på Wagner.
Jeg skjønner at det er vanskelig å gi noe svar, men jeg er ute etter allround utstyr. Jeg er ingen feinschmecker. Har tross alt brukt mine "halvsprengte" KEF Coda 8 i en årrekke, og de er ikke akkurat state of the art.
Samsung UE46B6050/Harman Kardon AVR 245/Xbox360/B & W DM685/B & W CC6 S2/JVC SP-X50/XTZ W99 10.16/Nordost Flatline
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2008 20.58.44 #4 av 9
Klipsch sin RF-serie er ganske dynamiske og passer utmerket i hjemmekinoèn og til din type musikk. Dali consept har ett ganske behagelig lydbildet og heller litt mot det varme. Cerwin-Vega tror jeg ikke er noe for deg da den er mest egnet til å spille høyt og ikke nevneverdig rent. Dynavoice er kjent for å gi mye for pengene, men vet ikke åsses de låter. Audio pro er jeg også noe usikker på, men ett godt alternativ ser det ut til å være.

Så mitt valg ville stått mellom Consept 2 og Klipsch RB-51, nå må jeg ta noen forbehold da jeg enna ikke har fått hørt på den nye serien til HK, men den skal etter det jeg har fått tilbakemeldinger om ha en litt fyldig mellomtone og en nokså stram i bånn, hva er dine synspunkter angående dette?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2008 21.17.11 #5 av 9
Postet av: Terjers
Hvis du mener Receiveren, så har jeg blitt fortalt at den er en slags allrounder. Ikke fullt så kinospesialisert som Denon, og ikke så musikkspesialisert som NAD. (I følge han på HIFI-klubben. Virket som han synes det var synd de ikke førte H/K) Jeg synes den låter bra, uten at jeg egentlig kan peke på hva som gjør den bra. Nok punch i bånn, samtidig som den gjengir mellomtone og diskant bra. Her er nok jeg avhengig av å høre den kort tid før/etter den jeg sammenligner med. Mulig noen HIFI-butikker har et slikt system. Hørte på Dali i dag og likte dem godt. Jeg har SUB, så det de manglet i bånn får jeg fra den. Prøvde dem med en låt kun bestående av akustisk gitar + vokal, og en typisk rocka låt.
Ellers har jeg hørt på Dynavoice. Fikk ikke WOW-feelingen. Mulig de er "mye for pengene", men 800 er jaggu ikke mye penger. Når det gjelder Klipsch har de fått blandet kritikk. Spesielt av Klipsch-elskere. Spesielt pga. byggekvaliteten. Jeg liker at utstyret er solid. Der ga Dali et suverent inntrykk.
Samsung UE46B6050/Harman Kardon AVR 245/Xbox360/B & W DM685/B & W CC6 S2/JVC SP-X50/XTZ W99 10.16/Nordost Flatline
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2008 21.26.22 #6 av 9
Postet av: Typhoon7
Et lite tips i forhold til Klipsch. Få hørt de før du kjøper, og spør om de er innspilte. Det er ikke alle som liker horn. Det er dog mye dynamikk. CV hadde jeg droppet til din musikksmak. Audio Pro har jeg ikke hørt på HK, som jeg kan komme på. På Marantz derimot låter det slett ikke så galt. Finishen er meget bra. Hvis du holder til i Oslo og omegn, så ville jeg kanskje tatt en tur innom Stereofil på Grensen, og hørt på Tannoy også. De har også Klipsch.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2008 21.28.05 #7 av 9
Å lytte selv er helt klart det beste alternativet, nå vet ikke jeg hvor du bor, men Dali er kun å få hos Hifiklubben, Klipsch hos blant annet Tonart og Stereofil. Tonart og Bassbrother fører Audio Pro, kan være verdt å ta en lytt på B&W M686 også.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.02.2008 21.53.40 #8 av 9
Postet av: Terjers
Takk for hjelp ! Tror jeg bare må løpe å kjøpe før jeg blir helt forvirret. Har en følelse av at det blir Dali eller Klipsch. Tråkker neppe veldig feil da ! :D
Samsung UE46B6050/Harman Kardon AVR 245/Xbox360/B & W DM685/B & W CC6 S2/JVC SP-X50/XTZ W99 10.16/Nordost Flatline
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2008 12.48.28 #9 av 9
Ja, det er mange gode høytalere, men alltid en forddel å se på alternativer så du ikke angrer senere. Dali og Klipsch er slettes ikke ett dårlig kjøp nei, lykke til!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar