Logo

Sub

Skriv et svar
28.12.2006 23.25.32 #1 av 10
Postet av: linsti
hei,

Jeg har H/K 245, DALI 5005, C1000 og R1000. Men mangler sub, er det noen som har en anbefaling?
Har sjekket på http://www.surround.no og sett en proson sub til ca.2000,-(tilbudspris), men er litt usikker da jeg ikke har noen erfaring med surround fra før. :?
Er også blitt fortalt at jeg ikke trenger sub? da 5005 er ganske bass sterk? Noen som har erfaringer å dele :?:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2006 12.43.34 #2 av 10
Postet av: Soundispower
jeg har iallefall en sub til salgs om du bestemmer deg for å handle

send mg en pm isåfall 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2006 14.19.48 #3 av 10
Postet av: boly
Med og bruke en sub, får du helt sikkert en ny vår. Den tar over mye av jobben som 5005 nå har med og spille de dypeste tonene. Den spiller også MYE dypere enn daliene klarer.

Hadde sett nærmere på denne:
http://www.surround.no/product/6283/628 ... _Matt.html

Det finnes ikke subber som klarer så mye til samme pris.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2006 17.18.19 #4 av 10
Postet av: slazh
Sleng i 2 lapper til og få en SVS :)
Toshiba 37WL68PG Oppo DV971H Dali 104 jubilee Dali SR-5 Dali SC-5 SVS PB10-NSD H/K AVR 245
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2006 20.37.07 #5 av 10
Postet av: linsti
"boly" skrev:Med og bruke en sub, får du helt sikkert en ny vår. Den tar over mye av jobben som 5005 nå har med og spille de dypeste tonene. Den spiller også MYE dypere enn daliene klarer.

Hadde sett nærmere på denne:
http://www.surround.no/product/6283/628 ... _Matt.html

Det finnes ikke subber som klarer så mye til samme pris.


Den ser bra ut ja, men la du merke til den som kostet halve prisen ca.2000,- som var satt ned med 50% hva tror du om den?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.12.2006 16.31.12 #6 av 10
Postet av: boly
"linsti" skrev:
"boly" skrev:Med og bruke en sub, får du helt sikkert en ny vår. Den tar over mye av jobben som 5005 nå har med og spille de dypeste tonene. Den spiller også MYE dypere enn daliene klarer.

Hadde sett nærmere på denne:
http://www.surround.no/product/6283/628 ... _Matt.html

Det finnes ikke subber som klarer så mye til samme pris.


Den ser bra ut ja, men la du merke til den som kostet halve prisen ca.2000,- som var satt ned med 50% hva tror du om den?


Du kan jo kjøpe den, har ikke hørt omtale av den. Men til den prisen er den jo uslåelig tror jeg. Proson leverer jo bra saker ellers, men XTZ vet jeg leverer skikkelige varer av omtale.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2007 15.03.31 #7 av 10
Postet av: Soundispower
jeg må føye til litt..samme hva sub du har handlet..
ikke bli skuffet med det første om du ikke får ut det du "trudde" skulle komme av størrelsen og watt`n..

tenkte bare å nevne at plassering har sååååååå mye å si.
min sto feks i et hjørne og idag fant jeg ut at jeg skulle flytte litt på bajasen om det ikke ble bedre..og du dæven! 20cm fra veggen og 30cm den ene veien og himmelen åpnet seg i forhold...

lykke til!
kanskje en sånn shack greie er optimalt seff men :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2007 15.46.12 #8 av 10
Postet av: linsti
Kommer til å vente litt med subben, men takker alle for hjelpen :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2007 00.57.24 #9 av 10
Postet av: OKKing
Plassering av sub er ikke så vanskelig. Om du har en "indirekte" sub, altså en med reflekskammer som SVS så får du utfordringer med plassering. Om du velger en med trykkammer så er dette normalt et mye mindre problem. Sett opp sub'en slik at det elementet som har mest effekt peker mot sweetspot, og problemet er stort sett løst.
Har du et kronglete rom i tillegg til en "indirekte" sub, så har du noen timer med jobbing som venter for å få full effekt ut av det hele. Kanskje får du det aldrig til og må ha hjelp av en rom-korreksjons enhet for å finne lykken. Det er ikke noe fasit svar på hva som er best, kun erfaring samt kjennskap til ditt oppsett og rom som kan indikere den perfekte løsningen.
Yamaha RX-V4600, Pioneer DV-989AVi-s, Pioneer DVR-530, Focal Electra 1000, 1007 og 1027 Be, Definity SuperCube Reference, HC-3000 PJ
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2007 09.53.35 #10 av 10
Postet av: AndreWerdenskrieg
"linsti" skrev:
"boly" skrev:Med og bruke en sub, får du helt sikkert en ny vår. Den tar over mye av jobben som 5005 nå har med og spille de dypeste tonene. Den spiller også MYE dypere enn daliene klarer.

Hadde sett nærmere på denne:
http://www.surround.no/product/6283/628 ... _Matt.html

Det finnes ikke subber som klarer så mye til samme pris.


Den ser bra ut ja, men la du merke til den som kostet halve prisen ca.2000,- som var satt ned med 50% hva tror du om den?

Jeg ville helt klart gått XTZ'en. Meget bra sub til prisen.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar