Logo

Størelse på TV

Skriv et svar
08.11.2008 12.51.13 #1 av 15
Postet av: A.N.
Jeg driver å har tenkt å kjøpe meg ny tv, jeg sitter nesten 3,5 m fra tv'en og har da ett spørsmål om 46" vil bli alt for stort, det står mellom 46" og 40"? Vurerer tv'ene Sasmsung Le46a796R2/Le46a766R1 eller 40" da..... Ser en del film pluss at jeg spiller noe PS3 og xbox360... Og er det noen som har rukket å få noen erfaringer fra denne tv'en enda? Er akkurat lansert her i norge. http://www.samsung.com/no/consumer/deta ... A796R2WXXE
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2008 13.49.59 #2 av 15
Postet av: MindWaste
3,5 meter går fint med 46". 40 blir for lite
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2008 14.05.57 #3 av 15
Postet av: Rune
Enig. 40" blir for lite.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2008 14.13.46 #4 av 15
Postet av: Typhoon7
46 tommer. Uten tvil.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2008 14.14.14 #5 av 15
Postet av: Johnny Denon
Enig jeg oxo. 40" ER for lite.
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2008 16.05.22 #6 av 15
Postet av: A.N.
ok, var bare litt bekymret for at bilde kanskje ikke ble helt 100% og at det kanskje kunne bli for stort med en sånn tv, men da er det nok en stor sjans for at det blir 46". Er egentlig det jeg vil ha, og da er det greit å høre med noen som har greie på det, på expert fikk jeg beskjed om at jeg ikke burde ha mer enn 37" eller maks 40".... :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2008 16.11.15 #7 av 15
Selvfølgelig kommer mye ann på personlige preforanser, men 37-40" er i det minste laget. 46" er nok en passende skjermstørrelse for deg ja. Sett litt på den Samsungen du kikker på selv. Meget god bildekvalitet, men er beskymret for inputplaggingen som den ser ut til å ha. Tester viser at det er fra 30-60MS ved spilling, noe som er i det drøyeste laget; spesielt hvis du er en gamer.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2008 16.20.20 #8 av 15
Postet av: A.N.
Har egentlig lite greie på dette, men det vil altså si at den hakker ved bevegelse i bilde? Er Uansett film som blir den viktigeste delen... Og hvor fant du tester på denne?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2008 16.29.19 #9 av 15
Noen skjermer kan bruke litt tid på å få bildet til å se bra ut, det er denne prosesseringen som forårsaker såkalt "input lag" som denne serien desverre ser ut til å slite med. Det vil altså si at det tar litt tid fra TV'en mottar signalet til den faktisk viser det. På filmer er ikke dette ett problem da "lipsync" blir tatt i bruk for å få lyden til å komme samtidig som bildet. Men på spill derimot kan dette bli ett problem da man skal ha resspons med engang du trykker på kontrollen så vil du jo gjerne se resultatet på skjermen øyeblikkelig og ikke i senere tid. Tenk hvor mye det kan ødelegge for deg som spiller, spesielt på FPS-spill. Du kan derimot bruke noe som heter "Game mode" som halverer responstiden til 30Ms, (noe som fremdeles er alltfor høyt!) men da vil generell bildekvalitet synke. Dette gjør at denne skjermen er utelukket for meg da jeg har lyst til å spille spill som Call Of Duty, Far Cry 2 og Brothers in Arms for å nevne noen.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2008 16.30.18 #10 av 15
Postet av: Skrotnisse
"A.N." skrev:ok, var bare litt bekymret for at bilde kanskje ikke ble helt 100% og at det kanskje kunne bli for stort med en sånn tv, men da er det nok en stor sjans for at det blir 46". Er egentlig det jeg vil ha, og da er det greit å høre med noen som har greie på det, på expert fikk jeg beskjed om at jeg ikke burde ha mer enn 37" eller maks 40".... :?


Det du må huske på er at flertallet av selgerne på expert og elkjøp later til å lide av syndromet DKMTP (Drit i kunden, må tjene penger). Det er kjennsgjerning at de selvfølgelig vil selge deg det de har størst avanse på, eller om det er noen varer de gjerne vil ha ut av lageret sitt.
40 tommer med 3.5m avstand til sitteposisjonen ville - som alle sier her - blitt altfor lite. Et lite triks når man skal handle flatskjerm i en butikk er å få selgeren til å sette på en film man har sett før, måle opp avstanden man har hjemme fra skjerm til sitteposisjon, og så se om det holder med størrelsen som er på skjermen man ser på.
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]

[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2008 17.09.01 #11 av 15
Postet av: A.N.
Ok, da er jeg blitt litt klokere... Takker for alle svar. Vis det er noen som har noen bra tv'er å foreslå til pris opp mot 20 000 så tar jeg i mot forslag!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2008 17.21.54 #12 av 15
For øyeblikket er jeg i samme situasjon som deg og der er Sony W4500, Panasonic PZ81 og Pioneer 5080XA sterke kandidater. Jeg har ikke sett W4500 annet en ved Fifa fra PS3 og det imponerte, men skulle helst ha sett en film etc. Men har sett W4000 og syntes at Sony W4000 er en meget god TV, den gir ett nøytrallt bilde og fargene er mette og gode. Detaljnivået er også godt og jeg kunne se alle mursteinene i husene som ble vist på testvideoen. Ellers er sortnivået og fargegjengivelsen god. Den har også innebygd mottaker for Riks-TV. Innstalleringen går her ganske lett og den innebygde mottakeren gjør en god jobb, det enewste du må kjøpe er en CA-Modul som du putter inn i "service" slotten på siden av TV`en.

- W4000 har fått noe som heter Picture Frame som gjør at du kan vise bilder når TVèn ikke er i bruk, hvis det er av interesse. Menysystemet ser veldig likt ut som menysystemet som er i PS3 og er enkelt å bruke. En annen ting som er vert å merke seg er at du kan skru av Sony lyset og ett annet lite pluss i mine øyne er at bordstativet er dreibart. Desigmessig syntes jeg personlig at den er ganske lekker.

Når det gjelder Panasonicèn har jeg ikke sett noen butikker som har denne og som kan fremstille denne rettferdig, det samme gjelder Pioneer TVèn, noe som er svært synd. Men de har fått gode omtaler i tester. Mitt tips er å se på så mange tvèr du bare kan, men pass opp for butikkfellene!:
viewtopic.php?t=%2010994

Flere tips til hva du skal se etter etc finner du her:
viewtopic.php?f=8&t=10981

Lykke til!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.12.2008 12.27.55 #13 av 15
Postet av: A.N.
ja, dable det 46" for noen dager siden, ble en Samsung LE46A796. Er veldig glad for at det ble 46" og ikke 40", det hadde nok blitt litt lite! Er veldig fornøyd med tv'en både til spilling (xbox360) og film (dvd). :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.12.2008 22.15.28 #14 av 15
Gratulerer! Helt klart en flott skjerm. Har du forresten lagt merke til denne input laggingen ved FPS-spill eller er det godkjent?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.12.2008 11.52.23 #15 av 15
Postet av: A.N.
jeg har kun testet den med fifa09, og forza motorsport 2. Der har jeg ikke merket noe, men dersom jeg har på lyden på forsterker og tv, så hører jeg det er en liten forsinkelse på lyden.. men som sagt ikke nok til at jeg merker det på de spillene uansett... men kan vel hende jeg kanksje hadde merket det mer på gears of war, etc.... :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar