Logo

Strong SRT 8700 + CD og ViaSat

Skriv et svar
03.08.2006 19.39.30 #1 av 11
Postet av: Symplegma
Hei folkens!

Vi driver i disse dager å bygger vårt første hus, og da er selvsagt valget av parabolutstyr og kanaler viktig.
Nå har det seg slik at samboeren min vil ha TVNorge på død og liv, og jeg vil ha TV3.
Da kommer vi i den situasjonen at vi må ha både CD og ViaSat.

Har lest litt rundt på forumet og sett at Strong SRT 8700 må være tuneren for oss.
Det jeg ikke helt klarer å lese meg frem til er om det er så enkelt at man kjøper denne tuneren, får begge kortene i posten, og setter dem i og alt fungerer??
Eller er det mere med det?

Vi skal også ha TV på to steder i huset, siden tippekampen stort sett alltid kolliderer med TVNorge sin "jentekveld" på søndager :p
Fungerer dette SmartWi greiene fint med to Strong tunere??
Har sett litt på dette LNBhodet : http://www.sagi.no/catalog/product_info ... cts_id=189 Noen erfaringer med det?

Hva sier ViaSat og CD når man ringer bestiller og sier man har tuner fra før?Regner med det ikke er noe problem? (Ja jeg har alltid hatt kabeltv, så jeg er helt fersk her :) )

All hjelp jeg kan få setter jeg stor pris på, da jeg må få planlagt dette ferdig nå før jeg begynner å trekke alle kablene i huset.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.08.2006 12.04.40 #2 av 11
Postet av: runedalby
SRT8700 er kun godkjent av Viasat, dvs at CD ikke leverer ut kort til denne mottakeren. Den eneste muligheten er hvis du hadde hatt et CD kort fra før av typen CI. Da hadde det funka.
Rune D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.08.2006 08.00.55 #3 av 11
Postet av: Symplegma
Noen som har noe forslag til hvordan jeg løser dette da?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.08.2006 11.36.56 #4 av 11
Postet av: ziik
"Symplegma" skrev:Noen som har noe forslag til hvordan jeg løser dette da?


Jeg har en tuner med både canal digital og viasat. Dette er en gammel nokia 9802s. Den har en innebygd kortplass/cam til viasat og en slot som man setter inn f.eks en conax cam som er til canal digital.
Du bestiller bare som vanlig fra viasat og canal digital og får da tilsendt to fulle pakker av hver leverandør men bruker da bare den tuneren som du har fra før. De trenger vel ikke å vite at du har en tuner fra før, gjør de vel :wink:
Så, hvis du kjøper deg en tuner som er klar for NDS( viasat`s nye kode signal) og har en slot som du kan sette conax cam inn i så skal dette gå greit.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.08.2006 16.38.50 #5 av 11
Postet av: Symplegma
Hørtes jo greit ut :)
Men jeg synes jeg leste et sted her på forumet at en av disse leverandørene våre kobler kortet sitt opp mot serienr på mottakeren de sender..??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.08.2006 17.21.50 #6 av 11
Postet av: Symplegma
Når jeg leser rundt på forumet nå så blir jeg litt forvirra..
Om man bestiller en slik 1 kr pakke fra hver av de to leverandørene..Kan man ikke ta ta de to kortene og sette i en og samme tuner?
Noen steder leser jeg at det går an i Strong sin tuner, og andre steder blir jeg litt mer i tvil når jeg leser..
Noen som har et godt svar..?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2006 07.33.01 #7 av 11
Postet av: Symplegma
Vel, da fikk jeg svar på det jeg lurte på fra ViaSat.
De sier at Strong SRT8700 og Triax 354 skal fungere for både NDS og Conax.
Spørsmålet mitt er da selvsagt enkelt :

Om jeg kjøper en 1,- pakke fra CD, vil da det kortet jeg får fungere i disse tunerne?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2006 08.05.38 #8 av 11
Postet av: arntos
kort og tuner fra CD er pairet. Så kortet skal vistnok ikke fungere i anne conax tuner...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2006 08.28.10 #9 av 11
Postet av: Symplegma
"arntos" skrev:kort og tuner fra CD er pairet. Så kortet skal vistnok ikke fungere i anne conax tuner...


Det var jo typisk...

Er det virkelig ingen her på forumet som vet hvordan jeg skal få ordna meg slik at jeg kan slippe unna med en tuner for begge leverandørene..?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.09.2006 13.00.10 #10 av 11
Postet av: siggen
Strong SRT 8700 er en moderne Viasat-godkjent satellittmottaker med Open-TV og to innebygde kortlesere. Med både NDS og Conax innebygd, kan du ta imot hele pakken til Viasat og bruke alle deres interaktive tjenester. I tillegg kan du motta hele Canal Digital sin programpakke. Canal Digital hadde godkjent tuneren når Viasat brukte viaccess , men valgte å trekke denne godkjennelsen når viasat oppgraderte tuneren til NDS. Derfor er det ikke mulig å få tegnet nye kort fra Canal Digital til denne tuneren , til de som har kort fra før derimot , kan bruke disse.

Tuneren ble dessuten kåret til årets beste satelittmottaker av fagbladet Lyd&Bilde.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.09.2006 13.05.56 #11 av 11
Postet av: siggen
fant opplysninger på denne siden

http://www.parabolhuset.no/produkter/strong/1/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar